For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Khamis, 13 Ogos 2009

::Spegetti Udang Ciptaan sendirik::

Salam morning u all....today akk nak bg tau bahan buat spegetti Udang yer...Walaupun akk x boleh makan udang akibat gelgata..namun akk nak jugak sharekan...memula potong la nipis2 cendawan butang tu..korang jangan tanya tu brand aper...akk x ingat..Pastu potong kiub kecik2 dua biji buah tomato..pastu sikit cili padi..bagi pedas sikit..2 biji garlic yang dicincang halus..Tapi aku malas..jadinya kasar2 camtu...1 biji bawang merah beso..ngan sikit daun ketumbar..

Spegetti kena rebus dulu yer kawan2...Rebus letak sikit minyak ngan garam..Aku suka skrg ni nk buat mee goreng ker..mee rebus ker..gantikan ngan Spegetti dr mee..korang tau kan isu pasal asid boric tu kan...uiii lama aku x mkn mee...padahal aku suka mee goreng...lagi2 kat pasar jalan othman PJ tu..uiii..sodap!!!now...dah buang habit tu...

Ha...ni adik badik yg boleh buat gelgata naik balik ni kalau x pantang...hiks...aku taruk jer, tapi sekor pun aku x makan...pantang mar...kang bibir jadi tebal lagikkk....hahahahaha.....keji!!!Ok...korang tumis semua bahan mcm buat mee...pastu aku x letak kicap..tapi aku letak sikit cili sos..hermmm...sodap..sonang..ringkas...makan masa panas2..huiii...terangkat!!!

6 ulasan:

sue berkata...

alawei sedapnyer spagethi nih!!!! biala nak jemput aku mkn nih!!!!

Mimy Hamid berkata...

walahhhhh..harus mak tiru ni..sempoi..

daela berkata...

sue-
hiks...moh ler dtg kerumah..

mimy-
ko tiru jer...sedap x sedap blakang kira...

cik syahira berkata...

assalamualaikum kak.

ouh. gelgata tu sbb allergie seafood yer. pasni kena la pantang nih.

psst.. mana nya gambar spagetti yg dah siap? he3x

nnt bila free harus cuba ni! later, leh tepek2 gambar. la la laaa~

adenium berkata...

bagus la ko dila...
gambar makann lam blog ko...ko yang masak kan... siap resepi bagai... hahahaha..

lily lotus berkata...

ok lulus!