For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Isnin, 3 Ogos 2009

Angkara Gelgata...

Nape aku titiba letak gambo pek ubat neh?sakitkah aku??korang nak tau ark...aku kena GELGATA..korang penah dengo x gelgata ni?huiiii...mmg seriau la korang..aku fisrt time kena..Aku bukan x penah tengok benda nih...Mak aku penah kena gak..Tapi, sbb bukan kat badan aku kan...aku rilex jer..aku suwoh mak aku p klinik..pastu baik...hahaha..tu la...x penah kena...sekali kena..aku termeleleh gak air mata..mana x nya...bibir aku dah ala2 neng bajura dah smlm....kakaka..keji jer..Aku mmg dah rasa mlm minggu tu..mmg aku punya badan dah rasa gatal2..tapi aku tdo jer..walaupun aku x cukup tdokan..Aku bangun, kejut mak aku suwoh mak aku sapukan minyak kapak kat belakang aku...dah mak aku sapu baik...aku x la rasa gatal lagik..
Tup2...bangun pagi ahad..hurm...seluruh badan aku dah penuh ngan gelgata..huiii...bengkak badan aku..mcm kena buluh perindu...Aku rilex lagi..coz mak aku sapukan minyak kapak lagi kat badan aku..(sampai abis la minyak kapak yg botol beso tu..)Aku sambung tgk tv..pastu..tiba2 aku rasa cam lain jer bibir aku sebelah kanan..mcm bengkak jer aku rasa..dan ada rasa mcm nak garu pun ada..herm..aku bangun tgk cermin..Ya ALLAH...dah merebak sampai bibir...waaa....aku menangis...Aku nak g klinik...mak aku pulak x abis2 bising sbb dia suwoh g klinik aku x mboh...
Den, arul send aku kat klinik...herm...Pastu dapat 3 jenis ubat..aku balik umah, mkn nasi sikit...makan ubat..terus lalok...tdo..bgn tdo...sumer gelgata dah ilang...huiiii...seb baik....ilang..klu x..aku sambung MC today...


Aku masa borak2 ngan doctor kat klinik tu, aku ckp kat dia mak aku kata aku langkah antu beranak..doctor tu gelak gila masa tuh...Mak aku pun 1, apsal bg tau aku cam tu...??dah doc ketawa kan aku...Doc said ape ko nak tau..u mayb ada pakai bj yg ada ulat bulu, x pun masa aku g kenduri umah kezen aku..aku dok kat bwh pokok yg ada ulat bulu...heeeee......jahat tau ulat bulu....x sukaaaaaaa................................................

11 ulasan:

Liza berkata...

take care and get well soon!

MyNameisMimy berkata...

eheheh..teringat plak.."ulat bulu dah naik daun"...

daela berkata...

kak liza-
thanks akk....now dila dah sihat...

Mimy-
hehehehehe...keji jer bunyik nya kan mimy???

cik syahira berkata...

assalamualaikum sis.

get well soon yer.

daela berkata...

waalaikumsalam..
cik syahirah-
thanks dik...akk dah sihat!!!

rosmona berkata...

gelegata bkn sbb pemakanan ker?

*ayu* berkata...

get well soon dila..
yang akak tau ubat terbaik is kunyit campur garam..
but jangan lak ko goreng dirimu itu selepasnya ye..
but serius pedih..
memula je lah..
tapi pastu.. leggaaaa

lily lotus berkata...

eee rimas betul gatal2 tu kan..semoga cpt sembuh!

daela berkata...

rosmona-
tah la wana..akk pun tatau ape puncanya..doc pun ada kata cam tu gak..tapi..akk sgt rasa yg akk kena ulat bulu event dok kat bwh pokok pelam saturday noon tuh..

kak ayu-
owh...ok..pasni kalau sesiapa kena dila akan bg cuba petua kak ayu pulak..thanks kak ayu...

kak lily-
huii....bukan rimas jer..miang...semua ada...thanks akk..

Dee berkata...

siannyer ko daela..kena gegata..hahaha..lawaklah ada ke ko ckp gitu kt doc..usahkan doc..akak ko ni pun gelak guling2..take care ye..

daela berkata...

kak dee-
wahhh...lain kali klu mak sy terkena cepat2 sy suh g klinik...siannya mak..sbb sy kena pun dah nangiskan...pasal tu, mak sy yg kata tau..jd sy ni jujur jer ckp kat doc mcm tu..hehehehe...thanks akk..