For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Selasa, 14 Julai 2009

Petai...ooo...Petai...

Wooow....ape perasaan korang kalau korang tengok petai melambak cam gini kat depan mata korang???Uii...kalau aku..mmg x berapa nak suka...Sebab aku x makan PETAI..ha...kalau mak & bapak aku...harus lah dorang suka...lagi2 mak aku kan...tiap2 harilah gamaknya masak lauk ada petai..Sambal ikan bilis petai, kari kepala ikan ada petai...ulam petai...rebus petai...aduh...




Mesti adik2 aku akan bawak akk nya ni makan kat luar...akakakaka...sbb kami adik-beradik x makan PETAI..tu la mak..masa kecik2 orang nak cuba makan petai mak x bagi...kencin* bau busuk kata mak aku...ye...sampai sekarang aku ingat tu...

Acctually petai ni adalah asalnya tumbuhan yang tumbuh meliar kat dalam hutan rimba..Selalunya org asli (PERIBUMI) yang selalu memanjat & mengambil hasil petai ni..dengan berseluar pendek, berkaki ayam & sebilah parang..dorang boleh memanjat tinggi bukan main lagi..Kalau setakat kena serangan pacat, nyamuk & rimau tu...mmg x jadi masalah kat dorang..uuuiii...mesti dorang ada ilmu kebal kan??



4 ulasan:

cik syahira berkata...

banyak nya petaii?
ada ladang petai berapa ekar ni.
ehhehe.

*sama la, tak makan petai sbb tak tahan bau dia. huhu..

miMiE aZim@Sk ^V^ berkata...

hihihihihihi
nak petai....
nak nak..
suka
wat sambal tumis...

atty's berkata...

kalo kty dpt petai melambak camtu ..kty buat kenduri ..petai..shedapnya..

daela berkata...

cik syahira-

kakakakaa....ni semua import dr dlm utan la yang...kakakaaka...cian kita, x mkn petai..

mimie azimask-

ni bukan sy punya la...klau sy punya..harus la sy bagi ngan rela hati kat awak...

kak atty-

kakakaka...kenduri petai...jus petai...weiii...pahit la kak ooiii..terkujat tekak nih..