For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Rabu, 29 Julai 2009

Dari mana Asalnya...

Korang penah tengok x ape ke benda nya nih??Ha...korang suka makan buah manggis kan??ni lah putik buah manggis..Aku kan 1st time g tengok pokok Buah manggis ni kat umah sue..Kat umah dia ada Pokok manggis ko...Ha, pagi2 lagi mak nya dah riuh suruh sue ngan aku bangun petik manggis kat depan umahnya..weiii gila kentang aku jap...Aku semata2 ikut dia balik kampung sebab nak petik buah manggis...Ha...kejinya diri aku...Tapi kenyataan, aku mmg dah selalu sangat balik ke kampungnya..Bukan sebab buah jer tau...
Barulah aku tau, rupanya buah manggis ni dia jenis buah yg suka menyorok disebalik daun2 nya yg rimbun tu...Pastu, kita jolok pakai galah..pastu dia jatuh dalam bekas...mmg tu pengalaman yg x dapat aku lupakan...Buah manggis, kalau jatuh kat tanah, dia akan keras & susah nak membukanya...
Ha...ni pulak, bunga buah doyan...Cantikkan bunga nya..Aku 1st time tgk bunga buah doyan ni..memula x percaya gak kan...tapi, ini lah hakikatnya...tapi betul x ni putik buah doyan???ada sape tahu???

Yang ni, bunga buah rambutan...Ha..yg ni kompom aku kenal...korang suka buah rambutan x???aku...huiii mmg suka sangat..ingat lagi masa kecik2, time balik sekolah...lalu kat umah orang ada pokok rambutan..pulak tu tengah masak ranum..merah jerkan dr jauh..tapi...aku n kawan2 usha dari jauh..jer...haaa, bila dah malam...serang!!!tp kitorang amik sikit jer...x sampai setangkai pun...kitorang x curi tau..kitorang mintak...tapi dalam hati...
"cikkkkkkkkkkkkk.........kitorang mintak buah rambutan....."pastu amik.....blah la....
hahahaha....nakal betul aku eh....

6 ulasan:

cik syahira berkata...

assalamualaikum kak.

lama tak singgah sini.
wahhh..
rindunya tgk pokok2 kat atas.
masa kecik2 pokok2 tu semua ada kat keliling rumah.
bila dah pindah, tak ada dah la.
rumah pun sekangkang kera je.
isk..
tp kalau blk kg dpt la tgk lg.
hehe..

lily lotus berkata...

thanks..dpt new lesson today

momguess berkata...

akk mmg suko buah mangis
wlupn itam
tapi manis
ahaks

atty's berkata...

tingat zaman masa kanak2..suka masuk kebun..masa tu duk quartes mardi..ehehehe..

sue berkata...

yela..aku pun dah lama x petik buah maggis nie......hehehe

daela berkata...

WAALAIMUM SALAM...

Cik syahirah-
Akk ni dik non..menumpang umah orang jer kalau nk rasa petik2 buah cam ni..sedey..

kak lily-
ahahaha...sama2

momguess-
mmg betul sungguh itam..rasanya manis..

kak atty-
oo...nakal cam sy jugak eh..??

sue-
hehehe....ada musim lagi ker??ada buah manggis lg x??