For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Selasa, 7 Julai 2009

Memburu Kelah

Alooo...selamat petang Selasa beb..lamanya aku x hapdet blog pasal hobi bf aku kan..ni adalah ikhsan dari dia yer..Tajuknya pun memburu kelah.Ikan Kelah..herm..macam mana rupa ikan kelah pun aku x ingat rupanya..Dia selalu gak ajar aku pasal ikan2 nih..pasal bab2 memancing ni..tapi..korang tau jer la kan...x der practikal...selagi tu la aku sengalkan...haram x ingat ape yg dia ajar..ape yg dia cerita..sorry laling..yang aku tau ikan siakap, ikan peacock base, ikan patin..tu jer yg aku ingat la kan..
Selalunya..dia selalu ikut safety kalau g memancing..tup2 dia teranta kat aku pict dia tengah berselipar jepun..harus la kena bebel kan..Bahaya tau..kalau berselipar kalau g memancing kat celah2 batu ni..LICIN tau..kang jatuh laling aku...
Pastikan alatan pancing, umpan ,rod & lain2 adalah yang bersesuaian mengikut ikan yang nak dipancing...ok...selamat memancing!!!

3 ulasan:

*ayu* berkata...

ikan kelah?
ni pestime akak dengor nama ni..

thnks for the info dila!

cik syahira berkata...

ikan kelah dengan tempat air terjun yg ada kelah-kelah tu ada kaitan tak?
ke tempat tu bersempena ada ikan kelah, diorang letak nama tu kelah.

*tak pernah memancing. teringin gak.

daela berkata...

kak ayu-
mmg ada nama ikan kelah..nnt dila suwoh amy hantar pict ikannya pulak ya..

cik syihira-

aah..nnt dila editkan klu amy sent gambar ya..