For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Selasa, 21 Jun 2011

Jalan Jalan Depan Taman Burung...

Assalammualaikum korang..miss me tak?
muakakakakaka...
Last Sunday is Fathers day kan..?
Aku macam titiba terpergi satu tempat yang dulu
masa aku kecik kecik, Abah aku suka bawak pergi sana..
Taman Burung kat KL..tak la jauh sangat.
Tapi aku boleh ingat abah memang kerap bawa aku pergi sana.
15-18 tahun yang lalu punya cerita lah tu kan..?
Masa tu, harga nak masuk Bird Park ni pun murah.
Kalau tak silap aku antara RM10-15 untuk dewasa. Kanak kanak pulak arround Rm5.
Tapi itukan dulu dulu...mana boleh nak samakan dengan zaman sekarang ni..
Cuba korang tengok harga nya sekarang.
Mungkin semua burung yang dulu dulu semua dah jadi besar agaknya..
Sebab tu lah kot..
Sebenarnya enjoy kalau dapat pergi sana lagi kan.
Aku dah janji dengan Alili & Acu nak bawak dorang pergi Bird park ni nanti.
Dorang kena tinggal dengan aku sebab budak berdua tu suka
terhegeh hegeh.Malas aku nak tunggu dorang mandi, bersiap..kan..?
Ya amat tidak sabar Makcik korang ni kan...?
Sampai tiap tiap hari dia tuntut janji nak pergi sana.
Naik rimas pulak aku kan.
Tak kira siang malam kot ajak pergi situ.
Pantang tau kena janji..terus tuntut..
Aku kan keje.....grrrrrrrrrrrrrrr..........!!!!!
Aku & sue pergi lepak lepak kat luar je pun yang sebenarnya.
Tujuan utama memang nak pergi Orked Park,
Opposite bird park adalah Taman Orked.
Later aku upload gambarnya ea.
Gambar atas tu bukannya apa..
Sue kena sawan sebab tengok Angry bird dalam kedai Souvenir.
Mesti mahal mahal harga nya.
Aku memang tak der mood nak masuk.
So..aku lepak kat luar aje la.
Layan DSLR orang..an..an..an..?


Lepas penat lelah menaiki anak bukuit,
pergi kedai beli air Mineral Cactus yang rasa biasa sahaja
dengan harga RM4 sebotol..
Murah gila kan..?ke mencekik...?
Muakakakaka...terkujat aku oiiit..
Kalau aku tau, Aku beli 4 botol kat kedai Aceh tau.
Ice-cream yang mat cool tu korang beli lah kat kedai area rumah korang duli.
Jangan la beli dekat situ.
Mahal jugak harganya..
Muakakakaakakaka...Aku kedekut kot sekarang ni..
Tapi..silalah ikut logik kalau nak berniaga.
Air mineral tu bukan lah botol besar u all.
Botol  600ml jer.Size kecik.
kalau besar tu, boleh ampun jugak.
Ni..alamak...mesti kaya kan tauke kedai tu..
Aweks yang jual tu buat muka kering jer kot lepas aku sound pasal harga air ni.
Iyalah..bukan salah dia kan..
Lagipun matahari mencanak atas kepala.
Jadi..air mineral harga 4 hengget menjadi pilihan..

adiosssss....grrrrrr...!!!!!

Tiada ulasan: