For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Rabu, 1 Jun 2011

Episod Duka Lara 3

Hai korang, Aku nak habis kan entry si Poah nilah...tapi tak sempat..
ok ok, baca dengan nada gembira bercampur sedih..

Aku sangkakan, Poah terus bahagia bila MA bergabung 1 department bersama.
Ini pun Poah gak yang sudi bagi tahu kan..?
Aku..tengah bahagia sebab tak kerja kat situ lagi & tak memikirkan target seperti 7-8 tahun sebelum berhenti.
Kalau tak, datang keje mesti ingat nak dapat target..kalau tak dapat..
muncung 3 batu line leader aku.Aku jugak yang kena marah..

Tak lama lepas aku pindah,
Poah juga turut pindah.
Hahaha...lagi kerap aku terserempak Poah dengan MA.
MA pick up Poah kan.
Iyalah...harus vangga ok.
Kereta MA laju.Lepas tu made in obersea.
Aku..Amy jalan kaki jer..jadi diam diam sudahlahkan.
Untie Poah & mak bapak Poah semua dah berkenalan dengan MA.
Budget budget boleh buat menantu kalau korang tengok MA ni tau.
Sopan..santun..kuat sengeh sengeh macam tut.yakssss!!!
Aku yakin, MA seorang yang baik sebab semua sedara mara Poah cakap dia OK.
Just ok..lagi pun bukan BF aku kan..mana lah aku tau dia OK ke tak..

Tapiii...gosip panas MA dengan aweks aweks kat tempat dia kerja terus sampai kat cuping telinga aku.
Aku pun peliks, apsal lah dorang suka cerita kat aku.
Suka sangat cakap itu ini begitu begini.
Aku malas nak tanya tanya poah pasal gosip gosip ganas di bawa paparazi.
Walaupun begitu, aku tak salah kan paparazi, sebab MA yang suka tunjuk tunjuk kat semua paparazi.

Pada suatu hari yang ceria untuk aku..
ten ten ten..
Aku tengah dating dengan Amy kat Mid valley,
Dalam Levi's aku terjumpa MA.
MA terus say "hai..keje mana sekarang"
Aku..erm..ermm..keje kat Kelana Jaya..mana Poah.
Sebab aku nampak MA sensorang baru nak masuk boutique tuh,
Ermmm....panjang dia punya ermm..
belum habis ermm panjang dia tu, ada sorang pompuan peluk tangan MA
depan mata aku.
Adoiyai...MA MA..
ko tau aku ni kawan Poah.
Ko cover lah line sikit.Cabut lari ke nampak aku.
Buat buat marah ke kat pompuan tu depan aku kan..?
Ini siap suruh aweks tu salam dengan aku..
berbulu jer aku masa tu.
Aku rasa...terus aku tak sabar nak balik rumah.
Nak cerita kat Poah.
Amy punya marah kat aku balik.
Dia kata jangan jaga tepi kain orang boleh tak...
So, tak jadi balik..layan movie dulu kuang kuang kuang...

Lepas je Amy balik hantar aku,
Aku tengok arround 8-9pm macam tu,
Aku call poah.
Tanya kerja ok ke tak...
dah makan ke belum.
Ada jumpa MA ker tak kan.
Ayat mesti power..sebab nak tengok MA tu macam mana kan..

Aku dah makan, keje ok...paling best hari hari boleh tengok MA tau...
kata poah dalam nada gumbira...
Aiseh..tak sampai hati kot nak cerita kan...
Aku suruh poah datang rumah..tengok bunga Amy kasik.
Owh ya...Amy mamun kasi Aku bunga.Mimpi kot Amy masa tu.
Poah cakap..kejap lagi dia datang.

Poah datang ngan adik dia.
Lagi aku tak sampai hati nak cerita kan..
Aku tanya, MA mana..?
Korang nak tau apa MA kencing poah?
MA balik kampung ok...kampung kepala hangguk dia aku cakap.
Poah terkejut monkey!!!
Aku pun cerita A to Z pada poah.
Aku cakap..kalau aku sorang yang nampak..ko jangan lah percaya.
Tapi Aku & Amy.Amy pun kenal MA.
Poah terus sedu sedan menangis ok.
Serba salah pulak aku.Nasib Poah tak hesteria kan..
Kesian poah. Hidup hidup kena kelentong dengan MA.
Lagi best MA siap jumpa & tapau Fuel Tank kereta pujaan malaya tu.
Memang macam silako kot.
Bangang!!!

Poah cakap, dia ngan MA nak pergi kampung MA jumpa orang tua MA.
Tapi..MA cakap urgent nak balik kg pada hari ni jugak.
Pitams Aku dengar..dasar kurang belajar.
Belajar jer sampai jepong..tapi hampeh...
Eh, over pulak aku marahkan si MA kan..
Aku tak tahu apa jadi lepas tu..
Lantak lah MA nak marah aku pasal aku yang tukang cerita kat Poah kan.
tapi kalau dah buat salah kan...huh..

Adoi...cerita belum tamat lagi...aku buat next entry tau...
Lenguh tangan aku mengarang nih...
feel macam tengah exam pulak...adoiyaiii..


Tiada ulasan: