For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Khamis, 15 Oktober 2009

::I Love Art::


Pehhh....Aper la yang laling ai dok renung kat beruk tu?herm..ni citer lama okies...!!Aku ni mmg teramat lah cintakan lukisan..Penah dulu aku bercita2 tinggi nak jadi guru Lukisan..Tapi tu semua tinggal kenangan...Sbb aper?Sbb aku x hebat...Sbb aku malas belajar..Sbb aku suka2 hatik jer dalam kelas..tu pasal aku ketinggalan..tu la..budak nakal kan...!!

Tengok...pergi lain hari pun aku nak jugak singgah menebeng kat Geleri lukisan S. Atan ni..(ehh..betul kot, dia yg dok melukis kat bwh nih..)Mmg aku salute la..dia melukis beribu2 wajah rakyat Malaysia ko..Cina ado, India ado, pokok2 ado, bangunan2 ado..pendek kata semua lah dia lukis..


Ni yang korang tgk nih..Semua dia lukis sensorang tau..tu yang mcm tgk2 tu semua nk suh dia lukis..Yang paling best..no charges okies..Aku?weeiii segan pulak aku nak tadah muka kat depan dia..Aku sgt2 bangga coz Saudara S.Atan ni boleh lukis muka2 dorang dengan segera..Supsap-supsap jer dah pun siap..NEXT..dia kata..!!Korang ingat senang ker nak lukis muka org2 nih? Melainkan korang betul2 PRO barulah boleh tau..

Ni aku nak citer r sikit kan..Aku penah masuk pertandingan melukis Potret Tokoh-Tokoh Negara masa aku sekolah2 dulu..Dorang bagi masa, klu x silap aku dalam 2jam kot..masa yg dorang bagi..So, kat sekolah, aku mmg ketogeri student pompuan yg agak nakal gitu..Aku ckp ngan kwn2 aku yg aku nak sangat masuk pertandingan lukisan tu..Kawan2 aku semua booo..aku..!!Yelah..saper lah aku cikgu2 nak pandangkan..Hanya budak2 pompuan yg nakal jer pd pandangan dorang kat aku nih..So, aku senyap2 jer daftar nama k..den masuk jer dewan nk melukis tu..ader jer mata2 yg memerhatikan..wow...x suka masa tu..Korang nak tau aku lukis Potret saper??masa dulu Prime Minister kita Tun Dr. Mahadhir Muhamad arround 1998 kan..So, aku lukis la wajah beliau..Ngan tekun nya aku melakar wajah beliau..2 jam masih aku rasa x cukup beb..siyes...kena lak lukis pakai Pensel kan..lagik la..kalau dorang suh lukis pakai water kaler -cap Bancho tuh..lagi lah kan..paling koman pun amik masa 2 hari...(kata x terrer kan)..

Pastu, sekolah aku ni lambat sikit..Pengumuman tuk pertandingan tu..amik masa 1 week..Adohhai...comfirm lah Assembly Monday baru dorang umumkan..Tu kabar2 angin yg aku dengo..Terpaksalah aku datang sekolah awal gak..kang..klu lmbt malu pulak..time kena denda amik hadiah..kot2 jer lah aku menang kan..Walaupun x berharap, namun aku nk gak tau saper yg terbaik kan???So...sok sek-sok sek pengetua bg ucapan yg memengantukan...Dia nk umum kan pemenang2 pertandingan tu..No.3 jatuh kepada...sipolan..bin sipolan...woooo....aku dengo dia kena sorak..No.2 jatuh kepada..sipolan..bin sipolan...Aku terus..herm...x der harapan lah aku nih...No.1 jatuh kepada DAELA dr kelas 5 bla..bla..bla...woooo...Dorang nak tengok gak saper kah pompuan yg Pengetua tu sebutkan..Aku yg malu2 kucing bangun..(kitorang klu Assembly duduk k..)adoi haii..malu gila aku nak ngaku yg tu aku yg lukis...tp dalam hati bangga gila ko...Masa aku nk lalu amik hadiah kan..boy friend aku semua nya tepuk2 tangan..Maklumlah..kawan2 panjat pagar sekolah kan..pengetua aku adalah Perempuan jadi aku pun kenalah salam dia..Dia siap cakap..oo..awak ni yg minggu lepas sy rotan tu yer???hahahahaa.......keji..dia ingat muka aku jer..nama aku dia x ingat..Ha..nakal x aku nih??Tapi skrg aku dah baik...Ahahahhaa...sumpah..aku dah baik dah..x nakal2 cam dulu lagik..

Korang nak tau aper hadiah yg aku dapat?klu x silap dapat duit kot...lebih RM30.00 aku rasa..ha...masa tu duit mcm tu terlalu besar & berharga..pastu dapat buku citer kot..Aghh..lupa la..aper lagik yer..??Pastu time aku SPM..aku pun dpt cemerlang tuk lukisan..wah...sgt vangga..lain2 korang jangan tanya berapa...boleh cam tu x????coz I LOOOOOOOOOOOVE ART.......................

9 ulasan:

sue berkata...

oit..bagus2...ala klu skrg ni pn ko nak melukis blh jek....x slh pun..buat la koleksi utk dr sendiri beb...huahuhuh

adenium berkata...

wooooo...pelukis rupanya ko nih dila..... guddd guddd

pearl'E.J berkata...

hikss... k.ej kalau melukis org lidi boleh laa.. sgt tak berseni ini tangan... keras kejung aja... hehehehe...

Dee berkata...

suka kalo org leh melukis ni..kalo dee..org lidi leh ar..

Umi Rose berkata...

entah dila nih....dah pandai melukis..apa kata lukiskan gambo kita berlima buat kenangan....boleh tepek kat blog memasing...

tapi...psst psst...part gambo kak rose...lukis kasik badan kecik sikit ha....

daela berkata...

sue-
ahahahaa...skrg ni aku dah malas..tahap malas giler nk melukis..

sid-
hahaha...tu kisah silam la sid...skrg ni tatau masih boleh lg ker x..sikit2 ada kot..

kak ej-
hahaha...org lidi..lama x dengar perkataan tu..buat dila senyum sensorang ni...

kak dee-
org lidi...sy pun terer gak..

kak rose-
aah la..nnt sy try2 buat..kot2 menjadik ker kan..

Dancing Pena berkata...

tak tau pun kau suke lukis...hidupkanlah balik hobi tu..melukis ni tenangkan fikiran *patutnye aku cakap kat dir aku sendri lah tu* hmm melukis utk utk hobi2 pun bagus

AngahSayang2314 berkata...

Tue la dulu2 masa zaman sekolah selalu panjat pagar ngan your geng (along,jana,lin,maz,rehan itu je yg aku ingat)kan dah menyesal...tp tak pe you can go head what????can try...

Tanpa Nama berkata...

mengapa tidak:)