For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Jumaat, 27 Mei 2011

Mencari Wig????



Assalammualaikum kawan kawan...

Amacam hari ni?
Maaflah yer, pagi pagi aku dah letak gambar muka minah rempit manakah ni..?
Gundu betulkan?
Sebenarnya aku ni kadang kadang rajin sangat..

Petang semalam rajin gila aku gigih masak nasi ayam untuk Abam Sayam.
Kelentang kelentung aku masak sensorang.
Tak der sapa sapa nak layan..coz abam balik lewat dari menoreh.
Aku sekarang ni memang mood kelaut nak bergambar or letak gambar
lah dalam blog.Semalam selepas siap jer masak..
Aku melangut tunggu cerita si NORA ELENA tu.
Mak terjebak nok..
Padahal aku dah siap hidang bagai..camera ada jer kat rak..
Tapi..entah lah..mood memang malas nk poyo ambil gambar & cerita..

Dalam pukul 745 Abam balik...solat, lepas tu kitorang makan sesama.
Abam ajak dating keluar..
Owh..aku rasakan..aku masuk bilik jer pukul 8 lebih macam tu..
Aku penat sangat agaknya..
Padahal aku nak jugak layan cerita Mentera Anjasmoro walaupun aku penakut kan..
Aku layan kalau ada Abam jer..Kalau tak der, jangan harap lah yer..kekeke
Abam suka buat suara suara & meye"cary" kan aku tau..

Tempoh hari..
Persatuan Penoreh getah seluruh alam ada buat dinner..
Jangan main main kay..Siap ada tema lagi..
tema RETRO 60an 70an & 80an.
Korang yang mana mana company suka buat tema untuk dinner ni..korang tau jer lah..
kena pakai baju polka dot lah..
Kena pakai seluar "yengki" pak maun lah..
Kena pakai baju saloma lah...nasib baik company mak protocol nok,setiap kali dinner..
Selamatlah aku kan...
Abam memang semua seluar dia ala ala pak maun yengki.
Tak pernah aku jumpa seluar abam kaki nya besar..
10 tahun kenal abam..semua seluar dia kaki kecik2..nasib abam tak mamun nak pakai legging kan?
So, untuk pakaian..abam memang semua tak mendatangkan masalah.

Tapi bab rambut memang Fail kot.
Abam dah la suka ikut style rambut Noh Hujan tu.
Macam mana nak buat rambut ala ala pak maun kan?
Aku suruh pakai minyak kelapa abam tak nak.
Abam cakap kang berminyak jer...hahaha
So..the solution is..beli rambut palsu..
Abam punya team menoreh pilih nak pakai rambut Afro ko..
Aku masa abam cerita tak habis aku gelak kan dia.
Jenuh gak kitorang melintas masuk town.
Memang ada jual kat danau kota & up town Shah alam.
Tapi..abam lebih feeling beli kat Sg. Wang .
Operasi mencari rambut palsu memang pengalaman yang best.
Dari Sg. wang seluruh bangunan kitorang cari..then baru jumpa.
Lepas tu abam cakap..jom ushar ushar kat Times Square pulak..
Rasa nak tercabut kaki aku masa tu..
Nasib baik Abam bagi rasuah dengan Stabak.
Kalau tak..abam melintas la sensorang ke sana kan..
Ha...sekali kat TS kan...harga nya jatuh 3 kali ganda...
Rambut yang sama, qualiti yang sama..
Tapi harga kedai..mungkin TS lg mahal dari sg. wang..mungkin
Sebab tu mahal nak mati...
Terus kitorang patah balik pergi kedai yg tadi..
CIter banyak tak ada..terus jadi jer ambil kan.
Siap kasi discount..itu yang best.
Tapi kan..kedai tu macam keji sikit.
Kalau korang beria nak beli wig, baru boleh cuba.
Kalau setakat nak cuba cuba...kena bayar 3 hengget.
Kalau nak ambil picture sambil pakai wig, charge lagi singgit.
Omak aiiii....mencekik betul la kedai tu..

Aku tanya la..kenapa dia buat gitu kan?
Dia cakap..."olang olang datang mau try try saja la moi.."
"luit tak ale...tapi mahu pakai wig ma....
Bila wig losak..sapa mau beli lo...?
Itu sebab i buat macam ni...tapi yang ini (rambut retro) u mau beli..
mesti i kasi try lo..."
Ada tambah lagi..
" u suluh la itu pakto(merujuk abam) beli moi..
Ini lambut sangat seswai untuk u..
kalau u tak mo beli...u try then bayar luit 3 linggit ma..
manyak mulah kan?"

Aisshh...tak nak lah aku.
Dia suruh pakai wig yang akan buat muka aku sama seperti bola..
bulat lah kan..
Yang wig agak panjang tu...tak de pulak dia suruh try kan?
Nak gak aku feeling feeling artis sebab pakai wig kan?
Hahaha..muntah tak korang ?

Yes...abam beli rambut afro negroto kat situ.
Nanti aku cerita lagi pasal sambungan rambut tu ea..
babai semua..

Love yaw!!!

Tiada ulasan: