For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Selasa, 31 Mei 2011

Episod Duka Lara - 1

Assalammualaikum..

Hah korang..tengah buat apa tu ea..?
Aku nak sambung cerita pasal ke-EMOSIONAL-an aku terhadap mangkuk ayun.

Pada satu hari..ewah ewah..
meh kita namakan kawan aku ni "Poah"
Poah ni serumah tangga dengan aku masa duduk bujang bujang dulu.
Poah ni jenis pendiam.Poah memang baik.Poah tua dari aku.
Akak poah..huii..lain macam jer aku tulis ni..so..kita panggil Poah jer..lg best kan..

Poah dulu memang banyak BF.
Dia ni kita tip top lah jugak.Ada market lah kan..
Si Poah ni, rajin bekerja.
Duit simpanan dia banyak..aku tahu sebab Poah suka kongsi suka duka duit muit kat aku..
Poah ngan aku adalah rakan sosial yang kamcing.
Kitorang kalau bersosial bersama sama.
Aku kenal poah ni dari aku hingusan lagi..
Mestilah terasa jugak kalau orang buat atau sakitkan hati Poah.

Masa aku keje kilang dulu, aku memang suka merempit.
Kalau kat parking moto tu, hanya aku sorang jer yang park moto ketogeri perempuan.
lain lain semua Lelaki.
Termasuklah mangkuk ayun(MA) tu kan.
Sebab kat kilang aku tu, majoriti rumah dorang sebelah kilang,
ramai yang naik bas & bawak kereta sendiri macam Sue.
Poah kadang kadang tumpang aku..
Dari situlah perkenalan Poah & MA.
MA gentleman ok..bagi nombor handpone kat poah depan aku.
Aku...heee..ada aku kesah??
Sebab lelaki idaman aku masa tu Amy..wut wut..

So..bermulalah episod cinta Poah & MA.
Hari hari berantar berambik dari rumah ke kilang.
Punyalah seronok kan..?
Aku & Amy..hampeh..Amy tak der nya nak ambik berhantar ok.
Pandai pandailah aku nak pergi kerja sendiri.
kejiiiii...kan kan ..?
Memang susah nak jumpa poah di hari minggu.
Rakan bersosial pun tak der.
Aku & Amy berlawanan shift.
Tu yang jeles bila poah keluar dating..aku memerap kat rumah.

MA memang peramah.
Aku memang tak berapa berkenan bila MA suka suki tegur aku.
Entah la...lepas tu MA akan senyum senyum macam hapa tah.
rasa scary jer bila dia senyum senyum mirip gatal kan.
MA ni pulak ada pakai empat roda yang gila babon idaman gadis gadis kat kilang.
Peliks kan...gadis gadis kilang suka mat mat yang berkereta laju macam MA.
Memang aku akui..MA punya kereta cantik & terbaik masa tu.
lagilah bertuah si Poah kan..

Oppsss...lupa nak cerita.
Adik poah pun tinggal serumah dengan kitorang.
Dan adik poah nilah selalu cerita pasal si MA ni kat aku.
Memang aku & sue selalu dengar dengar gosip liar pasal MA.
Tapi..selagi tak depan mata..malas nak percaya.
Selagi Poah tak cerita apa apa yang buruk..lebih baik tak payah buruk sangka kan..
Aku ngan sue pulak rasa..biarlah,mungkin dorang jeles hubungan Poah & MA.
Tapikan...aku macam pelik pulak..
Setiap kali Poah keluar dating, Poah akan bawak balik resit kepala harimau.
Mungkin..turn poah belanja MA.heee...berprasangka baik ok time tu..
TAPI..takkan setiap kali dating kan..?

Adik poah mula bising bising kat poah masa tu.
kitorangkan sebilik...kalau poah kentut pun aku terdengar..kan..kan..
inikan pulak adik poah sound sound poah.Tak kan slow suara adik poah pulak.
Bukan sound namanya..itu nasihat.
So...aku terdengar adik poah cakap yang poah kena isi minyak kereta MA setiap kali keluar dengan Poah.
lepas tu kena belanja MA tu sekali.
Kalau poah OT terlampau & duit tatau nak bagi habis macam mana..poah akan shopping ngan MA.
kira belikan MA baju bagai.
Tapi dah sayang kan...tak kisah lah...sebab poah dah kira kira tarikh nak mendirikan rumah tangga dengan MA.
Owh...dah nak kawen dah poah punya kira kira masa tu..
Sedih gak..poah dah nak kawen...kurang dah rakan sebilik..
mahallah bil kalau ada orang pindah..

Apalah aku ni..itu yang aku risau kan pulak..
Ok..ok..nanti aku sambung lagi ok..

babai..(*_*)

** cerita ni bukan nak buka pekung orang atau apa apa, tapi untuk pengajaran bersama..

Tiada ulasan: