For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Jumaat, 8 Julai 2011

Sewel vs Tailor


Assalammualaikum..

Eh..eh...lama nya aku mendiamkan diri.
Cukup 2-3 hari baru aku update balikkan..?
Maklumlah yer kawan kawan...aku suka membusy kan diri aku.

Oklah, korang minat Maharaja lawak tak..?
Aku minat. Sampaikan...kalau ada conservation dengan Abam pun,
Aku boleh melawak macam JAMBU.
Walaupun jambu tak menang, just tempat ke-4..tapi ayat ayat
yang dorang sebut masih aku ingat.
Antaranya"..owh..zila bakarin"
"imalaka" ha..time ni dengan Acong sebagai guest dorang.
Walaupun ini cerita dah nak basi, aku tetap jugak nak tulis kat sini.
Tengok tarikh jer pun dah semestinya ini bukan new story kan..?

Korang dah beli baju raya ke..?
Aku...bau bau kain raya pun tak lagi tau.
Maybe beli..maybe tak beli.
Sebab kan, tailor kat rumah mak aku 3 minggu lepas dah gantung notice kat depan pintu
Katanya..tempahan baju raya dah full.
Gila babas kot.
sebulan lagi nak puasa weii.
Bulan ni sampai raya katanya dah over load.
Maunya tak...hampir 500 pasang baju dia kena siapkan.
Berhempas pulas kan..
Titiba rasa nak tukar profession la.
Dari kuli ke tailor.
Lepas tu Ambil upah menjahit baju dari pagi sampai petang.
Owh....tidakkkk....!!!
Eceh..baru aku berangan..dah macam macam pulak kan..?
Tapi kaya kot dengan menjahit ni.
Kalau sepasang dah rm38 kali pulak 500.
Mak aii..Makcik kayo...time raya kan..?
Tapi..berbaloilah..dengan penat lelahnya..
Dari lepas bersahur..sampai 4-5 petang dia baru rehat.
Lepas tu kena masak pulakkan..?

Adeh...aku tak sanggup...
Adoiyaii..apsal pulak aku meroyan kat sini pasal ni..?
SEBAB TAILOR TAK TERIMA KAIN AKU...sob..sob..sob...

Tiada ulasan: