For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Selasa, 26 Julai 2011

Burung Apa ni..?

 Assalammualaikum..

Haii...Lama blog aku sepi kan..?
Macam biasalah..bila dah nak dekat bulan Ramadhan Al-Mubarak ni..
Kerja kerja aku bertambah.
Macam macam nak kena buat.
He...tapi aku suka...
Eh, aku bukan nak cerita pasal kerja sebenarnya..
Hari tukan, aku ngan Abam pergi cuci moto kat kedai.
Moto ada dua..jadi kitorang layan sorang satu vroomm..vroomm..
Lepas tu, masa tukang cuci mencuci..
Aku ternampak seekor burung dalam sangkar ni.
Ha...comel tak..?
Burung ni bising bising kot.
Macam macam bunyik dia keluarkan.
Nasib baik dia tak pandai berkata kata..
 Aku suruh abam pergi tangkap gambar burung tu..
Abam pergi dekat ngan sangkar.
Aku perhatikan dari jauh.
Burung ni boleh bersiul.
Siut..jer..wiwittt...hah amik ko.
Bila abam ikut dia buat bunyi bunyi kan.
Dia ikut ok.
Abam pun macam suka pulak melayan.

Burung yang mula mula macam takut kena curi tu kan..
mula mengeluarkan kepalanya..
Abam belai belai kan...eh eh..manja pulak dia.
Sikit tak menunjukkan rasa takut.
Lagi best...bila abam keluarkan henpon garu,
Laju laju burung ni buat pose ok.
Ada banyak juga gambar nya abam tangkap.
Takkan semua aku nak letak kat sini kan..
Lagi pun, motor kitorang dah siap di cuci.
Aku suka cuci moto kat area Flat Desa Mentari blok 10-11
Sebab ada kedai lain yang aku cuci..my oh my..
Habis bercalar bilar kulit moto aku.
Moto aku dah la putih, motor Abam pulak hitam..
Kalau terlepas pandang, ha....mula lah nampak hitam hitam kesan minyak.
Grrrrr....

Sent from my iPhone

1 ulasan:

nurichinta77 berkata...

igtkan nurichinta.. tp bukan. huhuhu.. tp tomey sgt2.. i loike!!!