For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Selasa, 16 Jun 2009

::B.u.d.a.k K.e.c.i.k::

Ala tomey2 anak buah Mak ngah ni...Ni gamba pas Afiq belajar mengaji malam td..Budak2 semua dah balik umah, afiq barulah nak mengaji...Sebok suruh amikkan muqadam, pastu klu mengaji mesti kena ada penunjuk mengaji sekali.Kalau x bagi...selagi tu la x mau baca...Kondisi Ustazah yg ajar mengaji, afiq x kisah...kadang2 ustazah dah letih..mengajar sambil baring pun afiq x kisah.Sebab afiq sorang jer yg suka lengah2 belajar mengaji.Time budak2 belajar mengaji..Afiq main..main..main...
Pastu, dah baca sehuruf dua..Afiq terus tutup muqadam ngan segeranya...Dia mmg cepat2 baca..cepat2 tutup muqadam tau..Geram jer..Padahal..nak cari tetunjuk lagi lama dari mengaji..tensen jer sape yg kena kerah dek afiq kan???Ha...Pastu afiq dah nmpk robot yang nenek sorokkan...Terus jer laju nak grab tau..x menyempat2..

Ha..robot dah dapat Afiq ditakhluki..Dulu masa Mak ngah kecik2 macam Afiq, mana penah main robot bagai..Pakcik2 Afiq pun sama gak..Kitorang main congkak la...Tu pun korek2 tanah buat lubang congkak sendiri..Pastu main guli, main layang2 buatan sendiri..guna surat khabar weii...pastu main kejar2, main rondes..Budak2 zaman sekarang mana tau sgt main benda2 gini lagi..Kalau ada pun segelintir jer la..Wah...n3 mak ngah ko Afiq adalah mirip jeles kot...Yelah Afiq..Zaman kita berbeza..terlalu berbeza...

Hiks...terbawak kealam budak2 aku lak....Ok, Aku continue citer afiq lagi...Bila dah cium2 robot yg dah x berfungsi tu..afiq pun ajak robot "babum"..Babum means=tido yer..Pastu merengek mintak susu..Afiq akan babum dalam 10 minit jer..Pastu bukannya terus tido tau..Abis jer abiskan sebotol susu..terus sambung balik keletah nakalnya..budak kecik ni mmg x reti penatlah..Hari2 macam gini..Bila tanya dia...dia terus cakap "tak la anyah...afiq x penat pun.."
Budak kecik..budak kecik...




4 ulasan:

Casper a.k.a wifee en.atan berkata...

hehehehehe mak ngah pun comei jugak tau..tak caya?? tanya sama itu mr amy..hihihih larikkkkkkkkkkkk

daela berkata...

kak casper-
kakakaa......mak ngah comeii gak eh...bestnya...malu ai la kak...hahaha...

MaDihays{Ida} berkata...

Salam ziarah,

manis jer senyum dia, afiq tu dah berapa tahun yer mak ngah?

daela berkata...

MADIHAY (IDA)-
Salam jugak..
Afiq tu berumo...2tahun setengah skrg ni...