For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Selasa, 1 November 2011

Special Dating..meruntun jiwa..kah kah kah

 Assalammualaikum...Dan Selamat Petang Yaw!!!

Apa barang setakat tayang batang pancing kan..?
Tayang la ikan sebarau ke..kelah ke..
Sure best punya...
Oi..oi...ini bukanlah nak cerita pasal ikan or apa kan..
Ini lah tempat yang Abam janjikan nak berdating tu..
Adoi mak...sentap hati kecik mak...
Beria ia cakap nak bawak pergi special location.
Yang aman...damai...suci murni...
Tiada hiruk pikuk kebisingan kota jelas Abam.
Wah....melompat mak budget budget pergi Cameron Highland ke...Genting ke paling koman.
Kannnnnn...?
Apa yang ada ea...?
Masa aku baca sign board ada la mention Genting lagi 100++ Km.
Bukit Fraser lagi 30km ++.
Berdebar pulak sebab masih tak sampai sampai.
Gila over isteri Abam ni tau.
Mana taknya...Esok nak kerja..cuti dah sikit nak ambil cuti EL kot.
Kang kalau banyak nau bertanya Abam buat buat tak dengar.
Dah la dia seminggu dua ni pun sengal.
Aku penat cakap sensorang, dia buat dont no jer.
Sebab utama dia begitu...FLU.
Flu boleh buat pekak...ke dia buat buat pekak ea..?

 Ok...kita stop kat sini.
Sekali Abam cakap kat sinilah dia nak ajak aku dating.
Woahhh..Aku betul betul tak sangka, kat Selangor ada tempat yang cantik macam ni.
Sila jangan percaya dengan kehijauan air ni. 
Memang air ni jernih. Tapi aku gatal edit.
Rupanya, Abam nak ajak aku imbas kenangan dia masa dia duduk kat kampung 4 tahun lepas.
Masa kami PJJ. Bila dia bosan duduk bawah ketiak mak dia,
Dia ngan kengkawan dia akan pergi memancing.
Terkejut juga aku pada mulanya.
Jauh sangat sampai ke sana Abam & gang cari port nak memancing.
Abam cakap kat tempat ni banyak ikan Sebarau.
Ikan sebarau memang suka berenang di air yang jernih & deras.
Kebetulan masa aku ngan Abam datang tu,
Ada orang asli dapat ikan sebarau kat depan mata aku.
Terus Abam cakap dia rindu dengan Rod nya..
Padahal kat rumah rod terbiar...kekeke..
Abam cakap, kalau dapat sebarau...feel dia lain..dapat Kelah feel nya lain..
Arghhh...aku mana tahu feel tangkap ikan kan..?
Dulu dulu tangkap ikan sepat guna buluh.
Lepas tu ikat dengan tangsi.hah..umpannya cacing..
Celah mana nak feel kan..?

 Tengok..Dua orang jejaka ni sanggup turun kebawah jambatan.
Jarak jambatan ngan bawah tu lebih kurang 80meter.
Kualiti gambar kurang memuaskan sebab guna henpon garu.
Kalau DSLR mungkin aku nampak parut jerawat mereka..oppsss..
Abam cakap, dulu air empangan ini penuh.
Aku macam mana nak percaya kalau tak ada bukti.
Lagi pun sekarang, cakap semua ada bukti..
Kalau setakat cakap jer....kirim salam lah.
Tapi, dah memang Abam ada bukti siap tunjuk kat aku,
Perbezaan dulu & sekarang permandangan empangan tu.
Memang...to much berbeza.
Air sekarang ni terlampau cetek.
titiba risau sebab air kat empangan ni cetek..
Isteri Abam yang separuh hati kecewa..separuh hati gembira.
Bukan lah sebab Abam ajak dating kat situ.
Sebab kecewa kedai roti canai feberet Abam ceritakan kesedapannya TUTUP.
Stress mak weii..Aku dah pasang angan angan nak makan 2 keping.
Hahaha.
Sengalkan...berbaju kurung, dating kat tepi empangan.
Punyah sopan mak masa tu..auwwww...!!!
Memang betul lepas balik kenduri kat rumah Rehan terus pecut pergi sana.
Abam cakap kang malam tak sempat nak tengok special location tu..
Cissss.....!!!
Lepas tu, sahabat mak call.
Tanya lokasi kitorang kat mana masa tu.
Lepas converstion, yeye...Ada orang nak belanja makan malam tu.
Aku kalau makan free memang lah laju nak joint.
Aku tanya Abam, nak joint tak?
Abam senyap jer. Tiada jawapan..
Jadi...aku anggap Abam tak nak pergi.Abam kan pemalu.
Lepas dah tulis nama atas batu kitorang gerak.
Abam tanya aku nak singgah mana mana lagi tak?
Aku cakap jom..teruskan perjalanan balik rumah.
Lepas tu papago pulak buat hal.
Memang lah ajar jalan paling senang.
Tapi Jalan YANGPALINGJEMDIABATINI..
So, tersengguk sengguk menghabiskan roti jem.
Sampai rumah, Abam cakap cepat siap siap...
kita keluar dinner dengan kawan kawan pulak..
Yey...terus hati kembali ceria..
Lebiu..muah muah..:)

Tiada ulasan: