For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Rabu, 9 November 2011

Haha..laju laju Post Entry tanpa tajuk..::Baju Melayu::

 Hai korang...

Assalamualaikum..wbt. Selamat Petang kan...
Sorry, today terlewat sudah aku update blog.
Tiba Auto publish nenong pulak.
Aku set time waktu Malaysia...waktu Amareka pulak dia nak publish kan.
So, memang tak boleh belah.
Owh ya, Semalam aku halfday.
Ada masalah dalaman sikit.
Jadi, lepas settle semua masalah dalaman,
Aku , Abam , Adik & bakal tunang adik aku,
Telah menghabiskan waktu petang semalam untuk ke Jalan Masjid India.
Kalau dah pergi sana, tentulah akan menuju KAS TAILOR.
Kedai feberet Abam.
Since kitorang nak bertunang, bernikah, beli baju raya yang lepas lepas semua kat situ.
Sebab utamanya adalah kedai mesra pelanggan.
Lepas tu abam cakap kedai tu memang jahitan untuk baju melayu nya cantik.
Kemas dan jenis kainnya berkualiti.
Kalau korang tanya aku lah kan...aku akan teliti bab bab warna je.
Kalau bab bab kain...sorry..memang aku tak reti.
Nak pulak orang yang cerewet bab bab baju lah, jenis kain lah..
terus rasa kecik hati..hahahaha..
Amboi Abam..sejak bila pandai siapkan pengantin ni?
Ke dah senyap senyap abam buka butik pengantin kan..?
Macam pro jer tolong ikatkan samping orang tu..?
Eh..banyak nau persoalan aku kan..
Abam bantu adik aku yang bakal bertunang soon.
Adik aku memang la tembun.
Tengok kakak lah jugak kan?
So, nak pilih kain baju pun kena ikut yang ada size.
Nak warna "menyerolang merah" seluar tak muat.
Nak "hijau pucuk pisang" gelebeh nau bajunya.
Ha...kesian kan..?
Jadi, terpaksa ikut warna yang sesuai dengan size.
Nak tempah, kain yang dok berkenan semua dah sold out.
Lagi pun dah tak sempat.
Tulah, aku ni membebel kat adik adik aku suruh prepare cepat cepat,
ha....sibuklah kehulu kehilir berdating.
Ni seminggu dua lagi majlis, baru nak menggagau membeli.
Ha...kan tak elok kalau rushing gini?
Maksud aku, kalau kita membeli tanpa perancangan, semua macam tak syok.
Sebab nak pilih pilih macam dah kering idea.
Kena pulak kalau bawak perunding majlis mulut longkang macam aku kan.
Terus serba salah adik adik aku ni..
Geram jer aku.
Nasib baiklah bukan majlis aku...kannnnnn?
Abam dia tak banyak songeh.
Dia senyap jer tengok aku bebel bebel kat adik aku tu.
Nasib baik adik aku ni, jenis suka dengar & ikut nasihat.
Tapi time semalam jer lah ikut nasihat.
Hari hari lain memang lah tak..
Han...warna baju dengan kipas dekat belakang tu serupa.
Eh, korang rasakan..yang mana adik aku pilih buat majlis dia nanti?
Memanglah tak ada hadiah aku nak kasi...
Korang just teka teka dalam hati jer tau..
Nak tahu warna apa yang dia & bakal tunang nya pilih,
nanti aku update...soon ok..soon...
Insyaallah.
Lepas pumpang pumpang kat kedai tu,
kitorang terus ke Midvalley..
yey...jom tegok wayang.
Cerita apa yang best kat Cinema ea?

1 ulasan:

Mimy Hamid berkata...

megat pun cerewet bab pilih jenis kain...dia setia ngan jenama dia la Alain delon apa lagi cuma masa kawen la tempah ngan kawan nk tlg tp hampeh..at last sewa aje