For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Khamis, 3 November 2011

Kalau korang yang kena...muka korang manis ke mencuka...?

Haiii...Assalamualaikum...Selamat tengahari..

Aku kan...memang lah emosional pagi pagi tadi.
Dengan sakit perut nak terberon.
Dengan lif dah sampai G titiba naik atas balik.
Dah la..lif satu jer yang aktif kat rumah aku tu.
lagi 3 lif dorang buat pekasam.
Aku memang rasa nak jer menjerit kat orang orang yang bertanggungjawap.
Sekali menjerit..baru bergerak agaknya.
Pelik gak kan..?
Bil maintenance tiap tiap bulan dibayar.
Kang kalau lambat..sampai lah surat merah.
Padahal..lewat sehari je.
Nasib baik air dorang tak sempat nak potong kan..?
Kalau sempat..memang lah kitorang yang selalu tak mandi.
Bukan nya apa...Aku memang selalu harapkan Abam.
Abam time tukar shift jer boleh bayar.
Kadang kadang abam terlajak tidur dah tempat pembayaran tutup.
Paling benci time dorang rehat.
Memang 2-3 minit pun dorang berkira..
Ini Abam yang cerita.
Sebab aku memang tak pernah pergi kannn...

Aku bukan nak merempan pasal kaunter maintenance tu.
Aku nak marah pasal apa Dorang tak repair lif kat bawah rumah aku.
Series korang..aku rumah tinggat 13.
Kat rumah aku paling tinggi tingkat 14.
Cuba korang bayangkan...kalau lif rosak.
Macam sibai ke cibai korang rasa?
Ke rasa happy sebab bukan rumah korang kan haha?
Lif yang Perumahan sediakan 4 semuanya.
Hanya 2 yang boleh pakai.
Sekarang ni hanya boleh pakai 1 lif.
dengan setiap tingkat lebih kurang 20 pintu.
Kenapalah...
Lif yang boleh pakai tu titiba pandai rosak jugak.
Saja bikin panas je.
Aku nak balik rumah pun rasa berat hati jer...
Abam akan call cakap lif masih tak repair.
Sebab Abam kesian kat bini dia yang montel ni.
Mestilah dia kesian.Sebab dah dua kali aku bernasib malang naik tangga bila lif rosak.
Owhh..korang senyum senyum ea...cakap padan muka ea?
Haha..memang lah syok naik tangga. Masa bulan puasa lagi bertambah ganda.
Berganda dosa.
Yerlah...sambil naik anak tangga marah marah.
Tangan kiri kanan dah la penuh dengan barang.
Aishhhh...perasaan aku bila dah sampai rumah,
terus nak packing barang lepas tu ajak abam pindah.

Aku nak marah lebih lebih pun buang karan jer.
Tak ada sapa dengar keluhan aku kan.
Orang perumahan apa tah lagi.
Kalau dorang dah dengar orang merungut, sure...
Hari ni rosak, esok dah ok.dah siap repair.
Ini...dah 2 minggu...sob...sob..
Lagi best setiap kali turun atau naik lif, full.
Sesak. Macam naik bas mini 53 area kg. Medan.
Eh.ok lah,
Aku nak siapkan kerja sikit.
babaiiiii......

1 ulasan:

Mimy Hamid berkata...

blh pancit aku ni nok...huhuuhh