For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Selasa, 23 Ogos 2011

Menu Ramadhan yang ke 22

Assalammualaikum..

Grrrrr....korang jangan la marah ea..
Aku saja taruk kat sini sebagai reference korang je.
Mana tau...kot kot dah bosan nak masak nasi kan..?
Korang boleh cuba masak sup sup sebagai perubahan.
Semalam, bila aku sampai kat depan grill rumah mak..
Bau sup sudah menyengat menusuk lonag hidung..
Bila jengah dalam rumah...hati menjerit girang..
Mak masak bakso...eh.
Aku nak tanya la...korang makan bakso tak?
Bakso ni popular kat Indonesia tau.
Resepi yang mak buat ni pun semua mak dah di adaptasi dari sahabat lama mak.
See...food juga boleh mengeratkan persahabatan..
Mak aku kalau sediakan baksa, mesti menggunakan SOON.
Tak main la mee atau bihun.
Dalam sup pulak, mesti ada daging tetel.
Ini...sure boleh menambahkan kegemukan aku yang sedia ada.
Tapi..pada sapa sapa yang ada darah tinggi tu, silalah kurang kurang kan ya..
Bakso tanpa sos cili & cili kicap memang tak boleh dipisahkan.
Memang rasa lain la..bila dah ada tu...ermmm..kecur air liur aku ngah menaip ni ha..kejiii..!!!
Sayur nya pulak, mak hanya gunakan kobis yang dihiris nipis.
Kalau nampak yang tebal tebal tu, mesti pisau yang tumpul..eh
Tapi kan, semalam aku makan bakso lepas waktu Isyak.
Sebab masa berbuka aku lebih suka makan nasi.

Hai...saya alili.
Saya tak puasa bila time sekolah.
Saya tak larat la..
Sebab buku saya lebih berat dari saya.
Semalam "anyah" saya belikan kuih kegemaran saya.
Saya suka kuih tepum peliton.
Atau lebih dikenali sebagai tepung pelita.
Saya memang suka menyibuk time orang berbuka puasa.
Kadang kadang saya lah paling kecoh bila time berbuka.
Saya nak rasa semua makanan yang dorang beli.
Kalau sedap...saya lah makan 2 -3 ketul dulu.
Gambar ni anyah saya snap ketika tinggal lagi 5 minit untuk dorang berbuka.
So...baik saya makan tepum peliton ni dulu sebelum habis..
Lepas habis makan 2 tepum peliton, saya makan bebola daging atau bentol.
Ini feberet saya jugak ni.
Lepas makan...saya terus pajak aipad abah saya.
heee...itu lah kerja saya.
Oh ya...Sempena Hari yang mulia ini, saya ingin mengucapkan semoga abah saya cepat sempuh & selamat hari raya..
owh...kenapa saya wish awal...?
Sebab anyah saya bukan nya selalu nak update cerita pasal saya lagi sekarang ni..
Oklah, babai semua...


Tiada ulasan: