For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Selasa, 9 Ogos 2011

Kena Tipu..:(

Hai korang..Assalammualaikum...

Dah lama rasanya aku tak updates blog.
Maklumlah, aku busy bee.Now dah tak busy...
Semua kerja telah selamat siap sebelum tarikhnya..
hoyeeee...
Tergoda dengan Kueh Puteri Mandi?
Owh...ini aku dengan mak yang buat.
Tau tau jer la..."tangan mak" kalau tertinggal..
Sure kuih muih tak jadi...kan..?
Rajin gila kot buat kuih ni.Cepat cepat aku update dilaman muka buku.
Kebetulan aku memang melepak & niat nak tolong mak memasak kan..

Pada entry lepas aku ada update blog pasal kuih ni kan..
Hari tu, adik aku kan..ada beli puteri mandi ni.
Harga kat PaRam korang semua pun tahukan...
kuih sekarang rata rata seketul 40sen.
Jadi, sebungkus ada 5 ketul maknanya rm2 kan..?
Rasa....herm...nak menangis ku rasa.
Memang orang yang jual tu nak untung je kot.
Aku baru nak suap kat mulut, dah berbau basi.
Hah...basi siot.Aku terus tak jadi nak makan.
Adik aku dia try gak rasa...kot kot kuah masam ke kan..
Terus terkeluar balik.dan dan tu gak.
Wekkkk...gelilah, apalah orang nak berniaga tapi buat pembeli macam ni..?
Nasib baik kepala otak adik aku tak melampau hari tu,
Kalau ikutkan kemelampauan nya..sure dia suruh ikat balik, esok nak pergi  tukar.

Macam kes air tebu.
Adik aku beli air tebu sebungkus rm5.
Balik rumah, time berbuka puasa...nak minum, hah..air tu rasa masam.
Aku memang pantangkan diri untuk meminum ais & air bergula di bulan puasa.
Salah satu petua untuk cergas dan tidak letih.
Kesian dorang jadi mangsa peniaga yang tak bertanggungjawap...jual air tebu basi.
Adik aku hati kering ok.Dia suruh bungkus, lepas tu esok petang nya..
Dia nak pergi pulangkan balik.
Petang esoknya, aku tengok ada lagi air tebu.
Aku tanya, beli kedai lain ke?
Mana...saya pergi cakap kat orang kedai tu, saya cakap nak tukar air tebu.
Orang tu terkejut.
Whyy????aku tanya...
Saya cakap air tebu yang dia jual basi..masam
Orang tu mula mula cakap kenapa saya tak masukkan dalam peti ais cepat cepat..
Habis tu kamu jawap apa?
Saya cakap..celah mana nak masuk dalam peti ais, saya beli jer dekat nak berbuka.
Sampai rumah terus masukkan dalam jug.?Kamu rasa betul tak tindakkan saya?
herm....peniaga tu bagi adik aku 2 bungkus air tebu...
Nasib baik tak basi lagi...kan..?
Aku memang tak mahu rasa....

korang ada pengalaman macam ni tak..? Apa tindakkan korang ya..?

**Aku nak tulis resepi buat kuih ni..tapi tak jadilah..sebab mesti korang semua pakar memasakkan..?

Selamat berpuasa...& selamat berbuka Puasa...:)


Sent from Daela's iPhone





2 ulasan:

Mimy Hamid berkata...

berani kerana benar adik ko ni..mmg hati kering

Amiha Ayu berkata...

baik baik la dila makan lauk pauk kuih param ni..
susah hati akak dok dengar macam2 cerita...
take care..
salam ramadhan..
:)