For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Isnin, 3 Januari 2011

Konsert Gemuruh DT 2010 Sunway Lagoon

Hoyeeeehh...Wah...lama sudah aku aku tidak tengok konsert free..
Walaupun semua tix kena bayar rm70 per head.
Aku tetap free...sebab Sayam bayarkan..

Tomei tak...comei pipi kitorang kan?
Dua dua pun tembun..
Bunga orkid di tepi telinga tu sila lah abaikan.
Bukan penyeri pun.
Saja..mood penuh sesak yang teramat kat sinun masa tu.
Tapi we all datang awal.Sempat window shopping kan..
Sebenarnya ada kisah disebalik cerita ini..
Meh kita imbas...7 tahun lalu punya story...
Walaupun ini bukan gambaran 7 tahun lepas, tapi ini jugak lah orang orang yang layan..
Makna kata orang yang sama.
Dulu harga tix 20-30 jer..
Sekarang..ha...jauh kot berbeza nya.
DT ni memang selalu buat konsert.
Cuma aku jer selalu kena tinggalkan..dek boyfriend..
Ok. Antara sebab sebab aku kena tinggal.
  • Dorang nak panjat panjat pagar.(sampai koyak seluar...)
  • Dorang nak hanging kepala beramai ramai.
  • Dorang semua hafal lagu..(aku tak hafal)
  • Dorang tak kisah kalau kena himpit himpit.
  • Dorang jenis nyanyi nyanyi sampai hilang suara.
  • Dorang lelaki especially tak heran kalau bertolak tolak ditempat yang ramai orang.
  • Ha...paling best, dorang akan kedepan & terus move kedepan..sampai stage.
  • Telinga dorang tahan bunyik speaker yang kuat bapak bunyi nya...
Ha...Sebab nilah aku sudah lama tak joint Sayam pergi konsert.
Tapi..malam sabtu lepas...wah...bukan main baik lagi ajak..
Yelah, isteri...tak kan nak biakan sorang sorang kat rumah...
Harus angkut sekali..

Geng geng gagak hitam..
Titiba Sayam, gray pulak.Larik tema betul suami ku ni.
Logo baju dah ganas dah...aih...
Before concert start.
Muka semua tak berminyak...& tak berpeluh..
Aku tak de geng.Jadi kena jadi tukang ambil gambar dorang.
Sikit sikit minta tolong ambilkan gambar...
hurmmm layankan saja lah.
Ha...masa ni dorang tengah menurun.
Mamat botak atas kepala Sayam tu, tidak diketahui
dari mana dia datang.
Tup..tup..lepas snap tengok gambar balik dia ada.
Gambar Sayam sedikit over.Hahaha..

Ramai giler orang kat sunway lagoon malam tu.
Memang pax teramat amat.Lemas aku.
Nak tak nak...kena tunggu gak lah..walaupon dalam kasut sudah masuk pasir..
Aku berdiri disebelah pagar.Nasib baik ada pagar..
Belakang aku baru Sayam.Takut..
Kiri aku pagar..kanan aku kawan kawan Sayam..
Sedikit keadaan selamat disitu.
 
Ok, korang, ada kejadian scary dalam hidup aku masa kat sana.
Sumpah takut masa naik escalator otw nak naik atas untuk balik.
Lautan orang arround 30k masa tu.semua berhimpun kearah escalator.
kitorang siap singgah beli air mineral yang berharga rm5 sebotol kecil.
Sungguh mencekik ok..!!
Keadaan dalam gelap SL kan...harus jalan secara perlahan lahan untuk mengelakkan perempuhan..
Sampai jer escalator (aku naik yang sebelah kiri)
dia naik macam biasa..tapi tiada ruang untuk bersuka ria ea.
Semua ruang penuh dengan orang.
Ha...ada pulak orang orang yang tak bertanggungjawap main henjut henjut kat atas
escalator yang sedang bergerak tu.
Tak pasal pasal mulut aku ter ''sound'' orang tu.Aku memang tak kenal dia.
Tapi..siyes kot..kalau nak bergurau bukan atas escalator yang penuh dengan orang ramai.
Paling tidak pun time aku tak ada.sure korang boleh henjut sampai roboh.
Time tu jugak baru teringat jambatan roboh kat luar negara tempoh hari ..
Gila lah...orang menjerit jerit kat escalator masa tu..
Luck aku naik yang sebelah kiri..coz sebelah kanan punya escalator sudah stop..
Korang bayangkan..bertapa scarynya..bertolak tolak.
Aku tak pasti ada yang jatuh atau pun tidak.
Sebab aku terus melangkah tanpa menoleh kebelakang lagi...

Lepas balik dari concert tu, 
pergi melepak minum & makan.
lepas tu balik rumah pack kain baju nak balik kampung sayam..
waaaaa...Nasib baik mata sudah dibekalkan dengan tidur yang cukup.
Sampai kampung sayam arround 4am gitu.
Terus amik bantal..dan tido..
Esoknya pagi nak pergi kenduri orang bertunang...
adios..
Selamat tahun Baru 2011..

4 ulasan:

Liza berkata...

miss concert nie sebab gi spore, kalau tak sure nak pegi...

daela berkata...

Owh..kak liza pun suka?cayalah..peace!!!

Mimy Hamid berkata...

rock betul si sayam ko ni..hahah bini terjebak...

daela berkata...

Mimy
harus skrg apa kena ajak bini...seb baik aku x berapa nk terjebak sgt..