For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Isnin, 31 Januari 2011

::Lipstik Warna Merah::

 credit to sayam google
Happy days & Salam sejahtera..
Ini hali ar, gua mahu celita pasat ini liptik.
Eeeeehhh..apsal aku tulis ni macam orang Cina cakap jer?
Mood CNY dah nak tiba agaknya..:)
Ok, last week masa aku berdatingan bersama geng geng sewel kan,
Aku & Zana pergi ke SaSa.
Aku dah lama Aim nak beli lipstick warna merah darah ni.
Tapi Sayam tak kasi.
Dia kata , kalau aku pakai , macam buntot ayam.
Ala..macam dia pernah tengok bontot ayam.(ayat derhaka)
Jadi, bila bersama Sayam..meh kita batalkan niat suci murni nak beli lipstick
warna merah darah impian aku tu.

 credit to sayam google
Ha..kan sexy plus mengiurkan kalau berbibir merah gini kan?
Bibir aku ala ala neng baizura kalau pakai kan..sure lagi la..
Nampak tebal macam negroto.
Punca punca Sayam tak suka aku pakai warna merah ni,
di suatu hari yang gumbira di pasaraya:

Aku telah cuba test lipstick Tok Ti.
Ya..warna merah yang aku tuju dulu.
Memang cantik kot.Tapi sebab bibir aku munggil Anjelina Logis,
makanya..huii..mengerikan suami ku!!!
Aku pun mula memuncungkan bibir ke arah Sayam.
"BAIK PADAM cepat..."
Sekali aku kena jerit ar kat dalam kedai tu..kekekeke..
Kelakar pun ada.
Cepat cepat aku padam ngan tisu free kat kedai tu.
Seharian aku kena bebel kot.
Macam macam kot, dia kata.
Buruk, macam buntot ayam, macam buntot kera jugak..
ha...aku diam jer..
sebab nak bagi dia cool balik kan.hahaha.Isteri yang keji.
 credit to sayam google
Ha...inilah warna warna yang selalu aku gunakan.
Nude nude kan color nya.
Baru nampak natural kot.
Aku pun bukannya suka sangat pakai tebal tebal.
Sekali sapu jer sudah memadai.
Agak agak nampak merah sikit sikt jer sudah cukup.
Mesti korang macam pelik jer kan..kenapa aku suka nau nak pakai warna merah tu?
Ala....mesti punya kan..korang nak tau..
heee...sebab, aku perlu pakai sikit sikit jer.
Kan jimat.lagipun kalau pakai merah ni, sure nampak macam bibir asli.
eh...ye ke?
Bukannya seperti pict no.2 tu.kalau macam tu punya cara pemakaian,
tak sampai sebulan dahhabis.
Teringat dulu dulu zaman kerja kilang dulu,
Ada lah sorang dua suka pakai lipstick tebal tebal gini.
Aku try tanya, sebulan berapa kali beli lipstick?
Dia cakap sebulan sebatang..hahaha..korang bayangkan la..
macam mana pulak dia tonyoh kat bibir nya..hahaha!!!

 
See...tidaklah setebal mana pun aku pakai lipstick .
Pakai sebatang lipstick jer ambil masa berbulan bulan baru habis.
Kalau expired, ke tong sampah jer lah jawapnya.
Tapi, serious nak kasi tahu,
Aku memang dah beli color merah tu.Aku degil
Siap simpan baik baik dalam beg sebab tak mo kasi Sayam jumpa.
Kata duduk serumah.
Aku simpan dalam beg make up pun dia terjumpa.
Padahal tiada kena mengena pun dengan barang dia kat dalam tu.
Selalu aku beli lipstick brand cap Ayam jer.
Sayam  tau dah, kalau aku singgah kat kaunter tu, sure dia tau aku nak beli lipstik kan..
Yang warna merah ni aku beli cap itik.
Sure la..bentuknya agak berbeza.
Nasib baik dia tak marah.
Tapi dia cakap aku degil...Heeee...:)

p/s:tidaklah aku berani pakai lipstick merah merah sebenarnya.

2 ulasan:

Cik Ina Do Do Cheng berkata...

lipstik merah, akak bukannya tak suka pakai, tapi seganlah bila akak pakai, ada orang tegur dari jauh dah nampak bibir, semenjak tu aku tak pakai.

Tanpa Nama berkata...

hehe kita pon pernah kena tegur mcm cik ina gak... pastu segan ar nak pakai... lagi pon tak sesuai... muka kelabu pakai merah menyala hehe ~