For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Jumaat, 8 Mei 2009

Konsert BDB at IB


Konsert Black Dog Bone bersama Jay Jay, Rahim Othman dan Orkestra Senio Kebangsaan
Black Dog Bone featuring Jay Jay, Rahim Othman and the National Symphony Orchestra


Lagi mengenai / More on Black Dog Bone, baca di sini / read here
Lagi mengenai / More on Jay Jay, baca di sini / read here
Lagi mengenai / More on Rahim Othman, baca di sini / read here

Lagenda Black Dog Bone tidak memerlukan mukadimah yang panjang untuk diperkenalkan kepada umum. Selepas hampir 30 tahun berpecah, kumpulan hebat ini kini tampil dalam satu konsert khas anjuran Istana Budaya dengan kerjasama Boxoffice Malaysia bersempena dengan sambutan Hari Ibu. Kredit buat Boxoffice Malaysia yang berjaya memujuk Black Dog Bone untuk bergabung semula dan melakukan satu konsert terbesar yang belum pernah diadakan sebelum ini.

The popularity of the group Black Dog Bone, or BDB to their loyalist, is legendary. After 30 years of breaking up, the group now returns with a special Reunion concert, brought by Istana Budaya with the collaboration with Boxoffice Malaysia. The concert will be held on Mother’s Day. Credit goes to Boxoffice Malaysia, for bringing back Black Dog Bone to this reunion concert.

Untuk menambahkan lagi kehangatan konsert, beberapa buah lagu dari kumpulan ini akan diiringi oleh Orkestra Simfoni Kebangsaan di bawah bawah kendalian konduktor tersohor Mustafa Fuzer Nawi. BDB dan akan menyampaikan lebih kurang 20-30 buah lagu-lagu hits mereka di sepanjang persembahan selama tiga malam berturut-turut.

To add on to the excitement to the concert, several songs from the group will be performed together with the National Symphony Orchestra, under the conduction of Mustafa Fuzer Nawi. There will be 20-30 hit and evergreen songs will be presented for the 3 evenings.

Pelbagai variasi persembahan telah dirancang untuk menjadikan konsert ini satu pengalaman hebat bagi anda yang datang menonton. Antaranya adalah, elemen-elemen retro akan disuntik di dalam konset ini bagi mengembalikan semula memori kegemilangan BDB. Beberapa karya tarian akan dikoreografi oleh koreografer dan penari dari Istana Budaya.

Several variations are planned to make this concert a memorable experience for all. Amongst those, retro elements will be used to bring back the glory of heydays. Dancers and choreographers from Istana Budaya will add to the livery of the show.

Untuk menambahkan lagi keterujaan para penonton yang hadir nanti, 2 orang anggota Kumpulan Carefree iaitu Jay Jay dan Rahim Othman akan turut beraksi selaku Tetamu Istimewa konsert ini. Jay Jay akan menyampaikan lagu-lagu hits dari album solo dan juga lagu-lagu hits yang dinyanyikan sewaktu kegemilangan zaman Carefree dahulu. Seperti yang kita sedia maklum, Jay Jay ketika ini sedang meletup dengan single terbarunya yang berjudul Permaisuri Ku. Untuk konsert ini, Jay Jay di jangka akan membuat persembahan lebih kurang 12 buah lagu untuk persembahan selama tiga malam. Persembahan Jay Jay juga akan diiringi oleh Orkestra Simfoni Kebangsaan.

To add to the excitement, 2 members of the group Carefree, Jay Jay and Rahim Othman will also be performing as Guest. Jay Jay will bring his songs from his Solo albums as well as his heydays during Carefree. As we know, Jay Jay is now hot with him latest single, Permaisuri Ku. Altogether there will 12 songs from Jay Jay, and he will perform with musics from the National Symphony Orchestra.

Rahim Othman juga akan membuat satu persembahan khas. Mengikut penerbit konsert Encik Ali Bakar, Rahim Othman akan mempersembahakan lagu tema Mission Impossible yang telah membawanya ke mercu Juara Bakat TV 1972 dengan sentuhan listrik flutenya yang masih lagi segar diingatan ramai peminat – peminat muzik tanah air. Untuk makluman juga Rahim Othman hanyalah berusia 14 tahun ketika beliau menjuarai Bakat TV itu. Rahim juga dikenali sebagai seorang komposer, pemuzik, penerbit tersohor yang melahirkan Gersang, Mega, Teja, dan Exist. Lagu-lagu komposisinya seperti Untuk Mu Ibu, Masih Aku Terasa, Suratan Takdir, Nafas Cinta, Kau Yang Tak Mengerti, Doa, dan puluhan lagu lagi berhantu dan diminati hingga ke hari ini. Sememangnya ini merupakan satu ‘comeback’ yang tepat pada masanya.

Not to be missed, Rahim Othman will also make a special appearance. According to the concert producer, Ali Bakar, Rahim Othman will bring the theme song of Mission Impossible, which won him the Bakat TV competition in 1972. Fans surely remember his soothing flute renditions. For information, Rahim Othman was 14 when he first won the Bakat TV competition. Rahim now is known more as a composer to popular groups such as Gersang, Mega, Teja and Exist. His compositions such as Untuk Mu Ibu, Masih Aku Terasa, Suratan Takdir, Nafas Cinta, Kau Yang Tak Mengerti, Doa, and many others are still fresh and relevant to these days. This concert will be a perfect ‘comeback’ for Rahim Othman.

Beberapa kejutan juga telah dirancang oleh penerbit dan pengarah konsert ini. Penonton juga akan dibawa melayang dibuai lunak vokal Jatt, Jay-Jay dan Black Dog Bone yang akan bergabung membuat persembahan.

There will be several surprises planned by the Producer and Director of the show. You would not want to miss the melodic voices of Jatt, Jay-Jay and Black Dog Bone performing together.

Untuk perhatian semua, konsert ini diinspirasi bersempena Sambutan Hari Ibu dengan tujuan untuk menghargai pengorbanan dan kasih sayang yang telah ditumpahkan oleh para ibu kepada kita semua. Tambah mencantikkan lagi, tiap-tiap RM 1 dari hasil kutipan tiket konsert akan didermakan kepada Tabung Ibu-ibu tunggal terpilih yang akan ditentukan oleh pihak Kumpulan Akhbar Utusan.

For the attention to all, this concert is dedicated to Mothers’ Day. It will be a dedication to all sacrifices and love by Mothers to all. To add on to that, a RM 1 from every ticket sold will be donated to a fund for Single Mothers to be selected by the Utusan group.

Ayuh bawalah ibu-ibu kita semua ke konsert yang sudah tentunya nostalgik dan membawa seribu kenangan buat insan istimewa bergelar ibu ini. Nikmatilah persembahan selama 2 jam setiap malam.

Come and bring your mothers to this nostalgic concert. There will thousands memories to be brought, special to all mothers. Enjoy this 2 hours show, every night.
Tim produksi / theProduction team

Tim produksi yang akan menangani konsert ini pula adalah tenaga-tenaga kerja Istana Budaya danBoxoffice Malaysia yang profesional dan berpengalaman di bawah kemudi En Ali Bakar, satu nama dengan satu reputasi yang tidak perlu diperkenalkan lagi. Untuk rekod, Ali Bakar baru sahaja selesai menerbit dan mengarahkan Konsert Alam Muzik M.Nasir yang begitu sukses.
The production team behind this concert is the professionals and experienced crew of Istana Budaya and Boxoffice Malaysia, under the captainship of Ali Bakar. Ali Bakar requires no introduction, and his latest project, the Konsert Alam Muzik M.Nasir was very successful.
Tumpuan kepada aspek penting persembahan seperti penataan bunyi, cahaya, efek, pengarahan, set, props dan skrip yang kreatif akan diutamakan bagi menguatkan lagi persembahan ekslusif BDB . Pentas persembahan juga direka khas untuk menyesuaikan reputasi dan kehebatan yang ada pada BDB.

Special for this BDB concert, focus is given to the important aspects of the concerts such as sound, lighting, effects, directorship, sets, props and script. All elements are geared towards raising the experience of the concert. The stage was tastefully designed to match the reputation and profile of BDB.

Bayangkan, 40 - 50 orang pemuzik orchestra digabungkan dengan kumpulan lagenda Black Dog Bone, Jay Jay dan Rahim Othman di atas satu pentas… Jangan ketinggalan kerana…Pasti, Satu Lagi Temasya Gemilang Akan Terlakar…

Imagine, 40 - 50 orchestra musicians combined on a stage with the legendary Black Dog Bone, Jay Jay and Rahim Othman. Don’t miss … because surelyit will be another great moment to be experienced …
-Ape2 pun..nak ucapkan Berbanyak2 terima kasih kepada Kak Red n tuan empunya yang telah menyeponser aku ngan kak sid mlm td..lebiu..muahh..
-Mmg best SESANGAT..rugi klu kowang2 x g tengok...

2 ulasan:

{ Miss Syahira } berkata...

as'kum.

nak ucap tahniah dan terima kasih kepada GBM. saya dah received car sticker redmummy.com . ahaks, cantik! again, terima kasih banyak-banyak yer.. jemput singgah ke blog saya juga di syahirasyahira.blogspot.com dan pinkinpink18.blogspot.com sekian, wassalam..

daela berkata...

cik syahira-
wsalam...terima kasih sbb membeli sambil beramal..