For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Isnin, 5 September 2011

Biskut Tart 2011

Haiiii!!! Assalammualaikum semua..

Semoga dengan tibanya Syawal yang baru saja berlalu,
semua berjalan lancar seperi biasa..
Mood korang ok ke today?
Mood aku...kelongkang lah ini hari.
Aku terkena ceri beri sejak malam tadi.
Maklumlah, makan tak berhenti sejak 1 Syawalkan?
Harus perut terkejut beruk makyeh.

Oh ya, sebenarnya aku nak updates pasal tart nenas gebu home made aku.
Amacam?Ada se tembun aku tak?
Gila lah, aku adun sekali 4 butter sekali gus.
Lenguh tangan aku menguli.
Butter kalau campur tepung, terus jadi berat sangat.
Haiii...masakan mak aku suka biskut tart yang anaknya buat.
Kalau ikutkan hati & malas aku..memang tak buat..
Tapi, tak sampai hati..memang takkan aku sampai hati kan kan.

Aku rajin rajin kan diri sambil ditemani tepon garu menguli doh tart.
Mak pulak titiba rajin membantu aku menguli inti tart(nenas) menjadi bola bola.
Tujuan utama dijadikan bola, supaya senang aku nak gulung tart tu nanti.
Berbekalkan, setin air Mocha Nescafe yang diberikan percuma oleh Company Abam,
terus mata aku segar bugar.
Aku start menguli dari pukul 11.30pm macam tu,
berakhir dengan 2.30am macam tu.
Woaaaa...berjaya berjaya.

Aku memang suka buat tart nenas paling last.
Kalau boleh esok nak raya malam ni baru buat.
Bukan nya apa...MALAS..


Kebetulan pulak Abam menoreh pada waktu malam kan..
So, double up rajin.
Tahun ni, keji aku kot.Buat tart nenas besau besau godang.
Sebalang tart nenas dalam 30biji jer.
Mau tercekik kalau makan seketul terus kan.
Sebab mood nak cepat siap.
Boleh macam gini kan?
Nasib baik mak sudi tolong jaga oven.
Kalau aku yang jaga..mau 2-3 dulang rentong.
Aku bukannya biasa sangat jaga oven ni.
Aku buat kuih pandailah...eh

Jujur aku tulis kat sini, heeee...
Aku hanya makan tart nenas masa tengah panas hari tu.
Lepas tu tak teringin langsung kot.
Teruk betul perangai kan..?
Resepi? Korang boleh korek korek dalam blog ni di entry yang lepas lepas.
Semuanya masih sama..

Ok lah, cerita or gambar raya semua mix mix.
Sebab ini tahun ente balik beraya dirumah mertua.
Jadinya, ente jadi suri rumah sepenuh masa..kwang kwang kwang
Ente tak sempat nak berposing.
Sebab ente malu malu kucin..


Tiada ulasan: