For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Selasa, 18 Oktober 2011

No One Helped

Assalammualaikum..

Damn betul hati manusia sekarang ni.
Punah hati aku bila tengok ada budak perempuan di gilis dengan kejam.
Gila babun betul la.ke memang babun?
Memang orang orang tu tak layak di gelar manusia.
Kalau panggil binatang pun tak boleh jugak.
Sebab binatang pun sayangkan anak anak nya.
Ahhhghhhh...
Aku nak maki pun tak boleh jugak.
Nak mencarut apatah lagi kan..?
Rata rata blogger sudah ada yang menghapdate Youtube INI.
Aku memang lah tak berani nak tengok lagi.

Semalam lepas Abam balik menoreh,
Aku dah siapkan makan malam.
Pajeri terung, ikan sepat masin, ikan sardin & sayur chap chai.
Abam on TV3.MAcam biasa, bila pukul 8 time tengok berita.
Aku tengah bersila menghadap rezeki, tup tup ada berita ngeri berlaku di China.
WTF orang sekeliling buat buat tak nampak.
Aku yang baru nak suap nasi terus terhenti.
Air mata mengalir perlahan kat pipi.
Terbayang kalau terjadi kat anak anak buah sendiri...
OMG, Ya Allah...meremang bulu roma aku.
18 orang hanya lalu, buat seperti mata buta,
Berjalan tanpa perasaan , Buta sungguh hati mereka.
Budak yang kena gilis tu mengelupur kesakitan..
Memang hati mereka HITAM.

Lepas tu pulak, berita yang berlaku di Pantai Timur.
Remaja bersalin telah mengelar leher , belakang badan bayi yang baru dilahirkan nya..sehingga meninggal dunia.
Aku tak rasa yang remaja itu siuman?
Aku tak rasa remaja itu waras.
Itu kerja orang gila.
Itu kerja orang yang terlalu GILA.
Terus teringat kisah lama mengamit kenangan.
Ada orang gila Isim mengelar baby yang berusia 7-8 bulan..
Ok, nanti lepas aku tarik nafas dalam dalam..
Bila aku berjaya flash back semua kenangan,
Aku ceritakan di blog..

**ngeri sebab aku tengok...

1 ulasan:

rosmona berkata...

sama la.. mengalir ayaq mata tgk.. mane sifat peri kemanusiaan mereka???? mana??? patutlah kat restoren di negara mereka ade menu sup janin.. budusssssssssssssssssssssssssssss.. rase nk hempuk2 semua org tu..