For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Khamis, 17 Mei 2012

#Part 1#Medan...Bukan Kampung Medan di Petaling Jaya..

Pening? Sama macam aku gak...sambil snap pict sambil bergerak.
Hasilnya...memeningkan kepala...
Oh...Assalammualaikum....selamat petang.
Late mengupdate dalam blog sendiri adalah indah.
Suka hati aku nak update bila bila aku suka.
Tiada paksaan...or...terasa memaksa diri untuk update blog sendiri.
Itu lebih baik.
Ini cerita basi yang mengambil masa kurang dari sebulan.
Kisah terlambat update memang sengaja aku lewatkan.
Sebab....memang tiada sebab yang best aku nak di cerita...
Lagi pun...semua orang punya story or tempat korang melancong lagi hebat hebat.
Aku....biasa biasa jer...naik pun kat tambang murah Air Asia.
Hahaha...
Sewaktu kebosanan menanti pesawat.
Sampai awal pagi di Airport memang memenatkan.
Jika pun penerbangan bermula jam 8.30am.
Sebelum suboh sudah get ready nak gerak.
Tak der sapa nak hantar korang pergi naik pesawat yer..
So...drive sendiri, dan parking dekat Airport.
Oho...nanti cerita pasal berapa costing parking kat Airport Air Asia.
Murah? hahaha....murah sikit dari tambang naik Taxi Limo ke Damansara Perdana.
Hari tu adalah Trip ke Indonesia.
Bukan ke Bali...or Bandung..Tapi ke Medan.
Bukan Kampung Medan...aha..
Ini adalah kesemua duit yang telah ditukar sewaktu di Malaysia.
Kaya weii.....kalau dalam RM.
Lebih 10M. kaya tak ?
10M duit Indonesia alah...celah gigi korang kan...
Celah gigi kitorang gak sebab nak menghabiskan duit ya amat syok.
Tapi siyes...ni bukan duit kitorang.
Tumpang bergambar jer..sob sob sob..
Lepas tu...masing masing pening sebab tak biasa guna mata wang ratus ratus ribu.
Haaaa...Abam korang la...sengal tak sudah sudah.
Aku sengal sekejap jer..hahaha...
Puihh..tak mengaku kan..?
Ha, Pada sesiapa yang pernah menginap kat Hotel ni..
Pasti tahu apa nama hotel ni kan??
Flight memang tak delay pagi tu.
Syukur Al-hamdulillah.
Akhirnya....jejak jugak kaki aku kat tanah Indonesia ni. Puii..
Dah la dekat gila. Naik kapal terbang tak sempat nak order makanan lah.
Terus suruh pasang belt balik.
Sebab nak mendarat kata Pilot.
Btw, kitorang bercuti sekali bertiga.
Sapa orang ketiga tu?
Ha...nantilah...tuan tanah segan nak bergambar katanya.
heeee...
Abam yang sungguh teruja sebab boleh suka suki snap gambar kat situ.
Motif dia bergambar kat depan cermin ni aku tak tahu apa maksudnya.
Masa ni Kawan aku tengah uruskan hotel untuk kitorang.
Maklumlah...bila hujung hujung minggu jer...hotel, motel semua penuh.
Ohya...1st sekali nak cakap masa kat Airport Indonesia tu...
Titiba aku terasa sedang berada dalam cerita Sinetron Tv3.
Hahaha...bodoh piang kan?
Tapi...itu pengalaman.
Hadoi la....tu belum pergi jauh jauh lagi tu...
Eh...mengarut pulak.
Di sebabkan sampai Medan sangat awal.
Jadi, terus suruh Pak Supir hantar ke Hotel.
Awas kawan kawan...Pak Supir di kawasan Airport lebih kuat mencekik nya tau.
Baik korang keluar jalan kaki sikit...then akan ada Pak Supir yang akan tanya Destinasi
Kemana korang nak pergi.
Macam aku..memang sure sengal.
Tapi...Kawan aku tu...sudah ulang alik ke sana.
Jadi...Memang tiada istilah kena "kencing" kat sana.
Kos sepatutnya sampai di Hotel yang kami menginap adalah 100rp.
Hah...Pandai pandai lah korang kali bahagi sendiri.
Jika ada yang menawarkan lebih murah...korang boleh grab.
Kalau lebih dari itu...
Dah sasah korang kena "kencing".
Dan lebih best...bila dapat Pak Supir yang baik.
Ok...ready nak merepek lagi?
hermm....sambung esok esok la..

Babai..

1 ulasan:

attyfir berkata...

daela melancong ke medan ye..tak sabar nak baca next entry