For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Jumaat, 26 Disember 2008

Buah Melaka yang x berapa Melaka sangat!!!

hahaha...ni lah hasilnya kuih melaka aku...sedap tau...lemak..hiks..teringin??silalah buat sendiri yek..
hiks...titiba bertukar pulak eh???ni...past aku adjust2 colornya...ha...aku add la,color ijau tu byk sikit..tu barulah cantik..kelapanya pulak...aku order jek kat SIL...sbb dia otw blk dr keje..

aku...test juga...wlupun colornya pucat...aku ttp setia tuk masukkan dlm rebusan air tu juga..

ni bila ai dah bulat2 kan tepung ngan gula melaka ni..gila babas pucat colornya...geram jer aku tgk..bengang pun ada gak tau...

Pict atas ni sebenarnya first time ai guna pewarna...selalu ai akan blender daun pandan...titiba masa nk buat ni..daun pandan dah jd kering(tulah akibat lama sgt lah tuu)...anak buah ai si SYAFIQ ada pulak...pastu x mo tido lak..dah la ai kena jg dia..pastu tekak teringin nk mkn buah melaka...terpaksa gagah juga sambil buat kuih...sambil layan syafiq yg mengada2 tuh..

Bila...kerajinan melanda...ai akan kedapur buat kuih...tp yang pelik tu...kuih yg senang2 jer ai nk buat..kuih yg susah2 comfirm mak yg kena buat jugak..hahaha...
Ni adalah hobi ai klu ada masa terluang..huah..busy sgt kah ai??sapa nk tlg jawapkan soalan ai ni??





2 ulasan:

Madam Casper berkata...

percaya-percaya daela bz ekekekekekek

btw, buah melaka yg color ijo tu cantik noooo bergetah jer tgkkkk

daela berkata...

kak casper-
hahaha...thanks akk.sbb memahami...