For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Rabu, 27 Mac 2013

Selingkar ubat nyamuk..kesahnya..


Kadang kadang Allah bagi kita dugaan.
Dugaan dalam kehidupan.
Dugaan dalam pelayaran.
Dan bermacam macam lagi dugaan.
Kadang kadang aku juga tewas dalam mengharungi dugaan.
Namun bagi aku , kehidupan harus di teruskan.
Jangan berpaling tadah.
Itu yang penting. 
Teruskan perjuangan mu..

Terlalu banyak bahagia yang datang.
Selalu terlupa pada dugaan kekalahan.

Ini adalah gambar simpanan yg berada dalam draft yang terlalu lama..
Punyalah berkurun baru aku nak menulis.
Sebab tadi aku tengok blog macam kena hack pulak.
Ada post yang aku tak pernah buat.
Punyalah gagah orang itu hack account blog aku ni.
Ala...cerita pun suam suam kuku je kot.
Apahal pulak sampai nak hack hack bagai?
Kesian eh...sungguh lahhhhhhhh.....

Owh ya...berbalik pada gambar tu kan..
Bukan aku nak tayang selipar or jeans usang aku tu.
Tapi ubat nyamuk tulah..
Rare sangat aku rasa.
Time balik kampunag Abam jer baru rasa nak pakai ubat nyamuk tu..
Masa aku balik kampung Abam yang lepas,
Rumah sepi tanpa penghuni.
Yang ada cuma nyamuk nyamuk yang masih setia.
Damn...
Nyamuk suka dengan perempuan gemuk hitam manis ni.
Abam yang putih itu langsung tak di gigitnya..
Maka tergaru garulah isteri Abam sambil membebel..

Kemudian abam hilang dari pandangan.
Mungkin nak bakar sampah bisik hati ini..
No. Salah. Bukan.
Semua yang diatas tak betul.
Abam keluar dengan selingkar ubat nyamuk yang telah terpasang.
Lalu di letakkan di bawah tempat isteri duduk..
Eh eh...terasa sungguh sayang pada Abam ketika tu.
Kemudian abam sambung bersembang dengan rakannya si pengantin baru..

Walaupun hanya selingkar ubat nyamuk..
Terus dapat me-melting hati ni.
Hati ini sekeras kerak nasi.
Curah dengan air sejuk...agak lambat tertanggal dari periuk.
Namun, cuba dan try pakai air panas.
Tak sempat nak menari.Terus tertanggal.
Mudah bukan?
Tapi kadang kadang perit juga!
Kerak nasi yang sudah tertanggal di cuci juga.
Cuci sampai berkilat.
Hahaha...yeye je berkilat. Berkilat ke?

Owh...da lewat malam dah ni.
Rasa macam tak percaya sebab terlampau rajin update blog malam hari..
Ahahaahaha..

P/s: menghitung hari...tapi, aku tetap merindui dia..sampai bila-bila..

Xoxo,
DAELA.

Assalammualaikum..


Tiada ulasan: