For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Jumaat, 22 Mac 2013

Babun Comel Untuk Aqiqah Rayyan Zariff.


Assalammualaikum....yuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....Aummmmmm...
Korang...jangan nak mengaum sangat macam aku.
Aku kebusy-an tahap gaban.
Sikit jer lagi bertukar jadi Gaban.
Gaban Gemuk.
Kekekeke...lawak kan?
Lawak sangat!!

Ok, orang busy macam aku memang selalu lambat update.
Orang dah macam macam story.
Aku..?
Memang selalu ketinggalan.
Tapi..itu hak aku kan?
Masih tiada paksaan untuk bercerita.
Korang pun sama.
Tapi..mana mana blog yang selalu buat cerita sambung sambung tu..
Memang selalu aku tuju lah.
Sebab ketagih nak membaca.
Itu sebab blog aku pun ke draft je perginya last last.

Babun.
Apsal aku panggil binatang ni babun?
Apsal bukan teddy bear kecik?
Aik...kata suka hati nak sebut...atau cakap.
Kira suka hati nak panggil apa.
Lagi pun kalau panggil babun ni macam comel jer bunyik nya.
Kalau teddy bear...pun comel gak.
Tapi kalau aku punya istilah...
Teddy Bear adalah yang beasr.
Yang sedap untuk dipeluk ketika hendak tidur.
Tapi itu bukan aku.
Apa barang umur dah masuk 30 sen nak berteddy bear bagai?
Siap segala warna semua ada?
Owhhhh...itu bukan aku...

Step 1

Sila beli dawai size 25-26 untuk menyucuk punggung babun.
Beli juga lidi . Kemudian bahagian yang tajam tu dicucuk kan & diikat dengan dawai.
Ok, harga babun agak mahal kalau beli sikit.
Maknanya...korang kena beli banyak banyak baru dapat murah.


Step 2.

Pilih lah segala warna Riben yang korang suka.
Macam aku...& Mummy Rayyan memang kepala otak mereng.
Kitorang ikut warna kegemaran.
Asal terfikir jer terus sambar.
Lepas tu kan...jenuh nak mencari riben yang sama warna. tapi kat kedai lain.
Bijak pandai kan?
Dah sasah susah kan diri masing masing.
Aku bab bab macam gini tak payah di ajar pun.
Selalu buat.
Nice kan?



Yang warna Pink, hitam black metal  , ungu ni mak aku nak.
Untuk ahli persatuan katanya.
Mak nak jugak?
Kitorang layankan jer buat .
Owh ya...sekarang ni tengah mengah membuat bunga tisu untuk Abam polis kita.
Mula belum lagi.
Abam polis kita tu asyik tak tentu arah nak pilih warna bunga.
Nak aku paksa ke Abam pulis?
Kahkahkahkah...

Ke ikut warna yang aku suka?

Eh!!

Arggghhhhh... sakit pingggang membuat benda ni.
Walaupun sikit.
Tapi setakat 100 pcs tu 2-3 hari kitorang boleh siapkan.
Opsss.. maaf.
Aku tolong gunting gunting, & cantum kan jer.
Ikat dawai, ikat riben.. Mummy Rayyan & Nina.
Orang kata boleh berniaga dengan benda alah ni.
Aku pun nak open lah untuk sapa sapa nak order.
Limit 50 pcs/ order.
Warna boleh request.
Hahaha...
sambil menyambil!!


Peramugari Mas.
Muka tak boleh nak letak sangat.
Sekarang dia pulak ambik alih teman mak aku.
Dengan harapan mak ada kawan setelah semua anak mak bernikah.
Tapi...rumah mak mana pernah kosong.
Aku jer kalau balik dari tempat kerja...
Kat sana jua tempat aku menebeng.

Kata orang, kalau nak membuat gubahan, make-up kan orang kena tengok tengok tangan.
Aku bab bab make -up hampeh.
Tapi bagi bunga, riben...In sha Allah.
Laju je idea keluar.
Tak payah nak ditahan tahan.

Aku selalu macam tu.

Namun, bila aku lalai, aku lupa, aku akan terus jem.
Apa pun aku tak nak buat.
Apa idea pun hilang.
Last last Google jugak.


Keduanya buah hati kesayangan aku.
Aku sayang dunia akhirat.
Tangan si tembam membuat kan aku rindu rinduan.
Tangan si pemakai Jam membuatkan aku gundah gelana. kahkahkah.
Tak payah nak wek sangat. an......an.... an??

Nak marah dah besar.
Tak pernah nak marah sebenarnya.
Sebab dia memang macam gitu orang nya.
Serious bila aku buat salah.
Garang bila aku degil.
Bergambar macam itu memang dia suka.
Aku ambil gambar elok elok, dia delete.
Tinggalnya gambar ini.
Comel sangat katanya.
Herm. sekali lagi aku senyum dalam hati.

Tak moh muka kena jual dalam blog lah tu.
Aku tahu dia tahu.


Ok saja letak muka budak tembam ni.
Sebab aku dan dia sangat suka budak budak.
Sebab aku sangat sayangkan Rayyan.
Owh...korang ni...aku tetap sayangi Alili.
Dia tu mana boleh hilang dalam hati.
Tetap terpahat dalam hati sebagai anak buah kesayangan.
Namun, bila dah mula sekolah..
Dah mula berkawan...
Dah mula pandai berbelanja..
Mulalah...malu untuk dicium.
Malu untuk dibelai.
Semua dia malu.
Huh...itu aku sebagai mak saudara.

** Post gambar pasal bunga teddy bear / babun.
Tapi aku dah merapu rapu. ok bai.

2 ulasan:

applemintlady berkata...

panauuuu..kah..kah..kah...

daela berkata...

Kuraplah....ish ish..ciuman manja dari anyahlah...