For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Selasa, 26 Jun 2012

Betul kata pepatah...Sedangkan lidah lagi tergigit....

Betul kata pepatah...
Sedangkan lidah lagi tergigit..
Inikan pula laki bini.
Haha...speku lah tu...!!!

3 Minggu lepas or 4 minggu yang lepas..
Aku buat makan makan kat rumah.
Siap masak bagai bagai lah.
Woah...titiba macam eh...nak masak banyak banyaklah.
Then call mak, adik beradik datang makan malam kat rumah.
Menu hari tu,
Ikan bilis sambal...ha...ini feberet bakal adik ipar.
Ayam masak lemak cili padi.yang ni feberet abah.
Lepas tu ada ikan goreng lah, telur dadar la...eh...macam macam lah aku masak hari tu.
Family member sampai lepas mahgrib.
Sekali ada Alili.
Ha.....ini cerita pasal budak ni sebenarnyaa....grrrrr!!!!

Alili, bila da sampai rumah aku...tentu sekali bosan.
Sebab bosan...rumah aku tak ada mainan.
Nak main cipet Abam dah pajak main game bola.
Jadi...budak tu terus "short" or masuk air sensorang.
Orang lain sibuk buat itu ini.
Mak aku melayan tv.
Abah pulak turun pergi solat di surau.
Ok, sapa sapa yang dah lama baca blog hangat hangat tahi ayam ni,
Mesti tahu hobi Abam.
Sapa yang belum tau lagi...meh nak cerita...Abam iolls hobinya memancing.
Ha...bila hobi memancing, automatically nya....barang barang pancing Abam banyak.
Ada 2 kotak besar.
Aku pun tak pernah usik or.....tengok tengok.
Kang rosak barang dia.
Kalau rosak sebab tak berusik Abam tak kecoh uolls.

Sebenarnya, bilik tu bilik ruang solat kat rumah.
Barang barang pancing Abam diletakkan di hujung bilik.
So, bolehlah nak sembahyang bersama.
Dekat dengan kotak tu, adalah beberapa Joran yang Abam tegakkan tepi dinding.
Cantik jer Abam susun.
Kat bawah pulak, ada satu mesin pancing.
Itu semua aku tak pernah sentuh.
Macam mana Abam letak, macam tulah dia akan ambil.
Cer kalau tersalah susun...terus Abam tanya...kenapa itu/ini teralih.
See....Abam sangat cerewet....sangat sangat...Sob sob!!
But, aku memang tak pernah nak berkenan or gatal gatal tangan pi usik sana sini.
Ha, bila Alili datang rumah aku, dia mula gelisah pusing sana...pusing sini.
Kat rumah aku memang grill tak buka macam kat rumah mak.
Dah terkurung budak tu kan...
Dalam aku busy sediakan dan hidangkan makanan,
Mata aku meliar perhatikan pergerakkan Alili tu.
Mungkin masa aku kembali ke dapur, Alili masuk dalam bilik solat.
Ha...korang ingat Alili nak pergi solat ke kan?
Haruslah tak...tapi menggodam reta benda Abam dalam tu.

Tibiba aku tengok Abam dah follow Alili keluar dari bilik solat tu.
Aku pandang Abam dengan kerutan kat sekitar luar mata.haha...dah tua weii..
Abam cakap Alili tak sempat usik apa apa...sebab Abam pun terperasan titiba rumah tak berbunyi.
Sebab Alili dah masuk bilik, sambil tutup pintu.
Itu Abam sendiri yang cakap.
Aku memang tak kuasa nak check check apa yang diusik.

Ha...ni  baru ceritanya.
Di Senja nan merah sabtu lepas.
Aku istihar perang dengan Abam.
Sebab asyik tido jer dari siang.
Aku merajuk sebab Abam janji nak pergi beli barang dapur masa tengahari..grrrr..!!
Tapi..bila time solat masih bersama...
Aku masuk bilik utama bila aku nak mengadap cermin,
Abam berdiri depan aku sambil pegang mesin pancingnya.
Korang rasa apa dah jadi dengan mesin nya ea...?
meh....aku nak gelak dulu...
wakakakakakakakkaka.....kakakakakkakakaka...kakakakkakakaka

Dengan aku yang masih muncung sedepa itu...abam tanya?
"Takkan boikot merajuk sampai buat mesin pancing Abam macam gini...?"
Aku terus tak jadi marah...terus gelak terkekeh kekeh sampai mengalir air mata.
Sebab....aku tau...bukan aku yang buat...
Yer...Alili telah memusing benang ke mesin pancing Abam.
Itu yang aku tak tahan nak gelak.
Aku rasa budak tu pusing depan belakang kot.
Sebab, baik punya tersangkut....
Hahahahaha.....Aku suka pikir jalan pintas.
Aku suruh Abam putuskan jer tali benang tu guna pisau..
Tapi Abam cakap...dia sayang.
Benang tu warna merah.
Benang baru beli.
Lepas tu mahal. benang beli pun ikut meter.
Aduhhaaaaiiii....Anak buah oh anak buah..
Nasib baik kau yang buat Alili...
Kalau aku la yang buat....setahun pun belum tentu Abam tak henti membebel.
Mesti aku kena bahan dengan dia.

Now, mesin pancing pun dah ok.
Benang pun Abam buka elok elok.
Perang pun dah berdamai....
ok itu jer..

**untung gak...dapat hadiah Abam bagi....thanks Abam..lebiulah!!

Tiada ulasan: