For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Rabu, 20 Jun 2012

Pergi kenduri sepupu Abam yang Abam sendiri pun tak ingat sapa nama sepupu nyer...hishhh...

 Hai uolls.
Assalammualaikum..salam siaran. Puit..macam Neelofa dalam Nona pulop.
Hohoho...
Apsal lak aku titiba tulis nama Neelofa ni??heee..
Ok, Sabtu lepas yang meletihkan ok.
Ni baru jer kumpul tenaga nak menaip kat blog.
Sabtu lepas ada saudara sebelah Arwah Abah Abam mengadakan majlis perkahwinan di Ipoh.
Aku ulang alik kedah -KL, KL- langkawi, Penang KL dah biasa.
Tapi...meredah nak pergi Ipoh titiba over excited pulop.
Sebab yang diatas aku jadi mandor jer.
Kali ini kena drive sendiri.
Abam jadi boss jer la.....sebab Abam dah jadi Panda.
Asyik menoreh shift malam jer.
Aku stress jugak sebenarnya. Tapi nak buat camner kan kan?
Baik tolong drive kan...sebelum jadi apa apa..
Walau pun abam tersengguk sengguk tahan mata teman aku berborak..
Sampai jugak akhirnya ke sana.
Sekali berhenti kat RnR sebab nak ketandas.
Aku ngan Abam gerak secara solo.
Memang tak ikut konvoi hakak hakak ipar.
Maklumlah, aku kena ikut ragam abam.
Kang kalau janji janji dengan orang tapi tak boleh nak tepati kang kena marah.

So, dalam pukul 945am aku gerak dan sampai Simpang Pulai arround 1200pm macam tu.
Best...sebab cepat sampai.
Lagi best sebab kereta pun taklah banyak sangat sepanjang jalan.
 Tapi lowi besar besar...takut gak.
 Sampai jer Simpang Pulai, cousin aku dah tunggu kat depan Balai polis Simpang Pulai tu.
Tu yang best kalau ramai saudara mara ni.
Even kau sesat barat or perlukan pertolongan..ha, kan ada sedara mara.
Cousin aku bertugas kat sana.
Jauh bawa diri diperantauan.
Ok, dari kiri Elynn, Sister In Law(Kak Lang Abam) & Ekin.
Depa ni anak beranak.
 Woah...anak anak buah semua dah besar panjang.
Dan kitorang ada 3 orang cucu.
Hahaha...dah tua kan kan?
 Sebenarnya, semua gambar ni snap di fb  Elynn pagi tadi.
Masa berarak ni, aku tengah sibuk makan ABC.
Lagipun cuaca sama macam kat sini.
Panas belengas. Campur dengan jerebu debu yang melampau.
Aku ingat bila dah jauh ngan KL jerebu tak ikut..
Meleset betul sangkaan aku...hahaha
Cousin Abam sebelah pengantin lelaki.
Tapi Abam macam biasa, sedara sendiri pun lupa nama.
Aku cukup faham....hehe..
Ohya, tengok dress pengantin perempuan nya.
Cantiklah.
Abam memang suka warna biru.
Banyak kali dia cakap warna biru tu cantik.
Puji warna jer takper ye Abam.
Jangan titiba rasa nak pakai sekali lagi.
haha..
Lama jugak Abam adik beradik termasuk sepupu aku lepak kat sana.
Bila hakak hakak abam nak pulang, kitorang sekali angkat vontot mintak diri.
Tapi, tetap kitorang tak follow hakak hakak Abam.
Kitorang nak meronda Ipoh dengan cousin aku dulu.
Benda tak rancang.
Sepupu aku tu pokleh.
Dia kerja ikut jadual.
Nak cuti pun sama.
Aku cakap if dia free boleh jadi pemandu pelancong kitorang.
Titiba free pulak hari tu.
So, memang dia jadi pemandu peloncong kitorang.
Macam macam tempat dia tunjukkan.
Just tunjuk macam itu itu...ha....sambil jari dan muncung sekali..kehkehkeh.
Aku malas nak suruh berhenti henti.
Panas gila masa tu..

Last last, singgah kat rumah Farah J.
Lepak lepak pekena durian 3 -4 ulas, lepas tu terus meronda lagi
Ok, itu jer nak bagi tahu.
Okbai.

Tiada ulasan: