For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Khamis, 21 November 2013

Gold Coast Australia 2013 - # part 6 ( Paradise Country Farm )














Well hello and Assalammualikum..wbt.
Salam sejahtera blogger semua..
Ok..today last day dah kat Aussie.
Sedih sangat rasanya..
Entah bilalah nak datang lagi..?
Mungkin hanya dalam mimpi..
Ingat lagi..masa mula mula nak mulakan perjalanan aku tempohari..
Sedih sebab tinggalkan Abam, familly..
Tapi bila da beberapa hari kat sana sedih pulak nak tinggalkan negara kanggaroo ni..

Itinerary terakhir adalah Paradise Country farm, Harbour Town and Wax Museum.
Hari ni memang padat dengan aktiviti..


Kitorang sampai kat sana lebih kurang pukul 10 pagi waktu tempatan.
Keadaan agak mendung seakan akan tahu yang aku dah nak pulang..
Langit mendung dan awan berarak perlahan..
Ok tak mo sedih sedih..sebab aku kan dah selamat sampai sini yer dak?
Travel Agent bagitahu yang kitorang akan berada di situ sampai pukul 12tengah hari?
Aku terus tengok jam.
Hurm... Apalah nak buat selama dua jam dalam kandang kangaroo ni?
Rupanya sekali lunch kekdahnya..


Bunga bunga kembang yang segar di mata aku..


Bunga kembang lagi..


Hahaha spot aku kat mana?
Ok dalam kandang ni ada koala dengan kangaroo.
Korang boleh makanan kangaroo berharga $1 
Aku tak beli pon makanan tu sebab ada kawan aku yang baik hati telah beli dua.
Rupanya satu untuk aku..
Dia buat lawak bangang cakap kalau tak feed kanggaroo kau boleh makan makanannya..
Kong ajaq kat situ kan?

Bapak kangaroo ni semua pemalas.
Lepas tu baunya agak busuk jugak.
Mujurlah iklim lembab kan..
Bau busuk tu kurang menyengat.
Tapi semua jinak jinak..


Eiiii aku akan merindui kawan aku yang baju kuning itu..
Semoga dia berbahagia lepas ni.
Sebenarnya sedih...., 
Nak buat macam mana... Sudah itu pilihan dia..
Azri si baju kuning ni memang maharaja lawak kat office aku.
Korang boleh sasau kalau dia duduk sebelah korang..
Ada jer lawak yang dia suka suki buat.

Abam cukup suka tengok gambar gambar yang azri ada.
Dia cakap azri sorang jer gambar tak cover..
Lain lain semua muka cover..
Hah..memang...memang...!!
Aku da la tegeliat.
Parody aku tengah menahan sakit pun ada gambar nya..
Aksi memang from dia..
Selebet punya bapak budak..

Azri ternganga sebab dia cakap eiiii kangaroo ada air liur..
Puiiih...geli aku...


Aku penggeli orangnya.
Gaya pun macam nak cabut lari jer lepas tu kan?
Macam sedia nak lari jer bak kata kawan aku..
Kat tangan kanan tu sebenarnya mana ada apa apa.
Kosong..wayang jer tu..
Sebab aku geli bila kangaroo makan air liur dia meleleh..
Eh iya ke? Ke azri membongak aku..????


Lepak lepak sambil menunggu ada kengkawan lalu depan mata..
Lepas tu smile...dan mintak snap lagi sekeping gambar..


Memula kitorang berempat jer..
Lepas tu beramai ramai pulak..
Tapi gambar yang beramai ramai tu tak share lagi..


Just letak gambar lantern dan garpu jer..
Makanan masa tu agak lama kena tunggu.
Sebab titiba ramai pulak tourist yang baru sampai kat sana maybe dari China kot..
Kitorang semua dah la kebuluran tahap gaban..
Huii...menderita nak makan makanan sana uolls.
Sebaik jer siap makanan kan..terus makan tak pandang kiri kanan..
Hahahaha...mangsa kebuluran...


Owhhh...ok babaiiii....nanti datang lagi bisik hati ni..
Eh..datang lagi ke kan?
Lepas jer makan, laju jer kitorang berjalan menuju tempat parking bas.
Sebab nak shopping kat Harbor Town pulak lepas ni..
Katanya murah kan....?
Murah sangat ( tangan dibahu mata ke atas...!!!)

ok till then,
Assalammualaikum....

xoxo, 
Daela

Tiada ulasan: