For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Jumaat, 10 Mei 2013

First time mengundi...Apa daaaaaaa???

 Phewwwww....
Hai uolls...Rinddduuuuuuu.....
Assalammualaikum...Salam Sejahtera.
Woah...Aku busy tahap max sampai bulan depan.
Haha.Apahal pulak kecoh bagitau diri busy kan?
Yup. Ok, jangan tanya sangat tau...Aku sampai nak baca blog pun x sempat..
Maknanya...busy ada hal besau nau lah kannnn...

Korang pergi mengundi tak?
Aku first time ok. Dasyat kan perangai??
Tak sempat nak mendaftar lah yang lepas lepas tu..
Terasa rugi sangat ok...
Aku nak cerita pasal mengundi pun tak best sangat.
Blog lain semua dah jauh pergi tah kemana mana.
Aku baru nak update pasal ngundi.
Dasar kan???

Gambar memang tak de kena mengena dengan mana mana parti.
Please... jangan tanya aku vote yang mana..
Semuanya...Rahsia..!!


 Bila dikatakan aku boleh mengundi bila on9 SPR.
Wah..teruja macam hapa jer masa tu.
Abam siap kutuk kutuk aku cakap da tua bangka baru nak mengundi.
First time lak tu.
Tak habis habis dia membahan aku tau.
Aku....? Buat dek jer.
Kang lebey lebey aku sentap sendiri kang.
Haha.

Bila dah tau kat mana boleh  mengundi,
Ada sikit kekecewaan.
Abam dah buat pertukaran alamat mengundi 3 tahun lalu.
Sebelum kitorang menikah.
Tapi uolls, tak layak mengundi kat sini.
Terus berbelah bahagi kitorang nak mengundi kat mana dulu.
Sebab masing masing rasa macam rushing sebab masa tu Selangor belum putuskan cuti umum.
Hari Jumaat lepas tu,
Elok je tahu Selangor dapat cuti umum,
Aku dah laju text abam kat ladang getah.
Huhu....boleh balik lenggang lenggang kan..


Auuuwwww....jari yang gebu montel tu jari mak uolls.
Sikit jer orang SPR calitkan.
Hah..yang jari macam tercelup kat botol dakwat SPR tu...
Faham faham lah jari sapa kan.
Dasyat ooo...kat tempat Abam ngundi.
Dorang malas nak calit calit weii.
Terus suruh orang ramai celup jari jer..
Hahaha...hah!! cepat sangat korang percaya kan?


Lepas Abam iolls habis mengundi
Kitorang singgah sekejap kat rumah kampung Abam.
Sekejap jer.
Abam nak check surat menyurat.
Lagi pun hujan lebat sangat masa tu dah.
Aku malas nak turun...


 Ok, kesah jalan jem teramat lepas balik mengundi best.
Rasa macam nak tercabut kaki iolls.
Terus mengayat Abam singgah window shopping kat OU untuk hilangkan stress.
Lepas tu Abam belikan aku kek untuk penambah berat badan.
Belated cake katanya...
Hehe...rasa sedih dan sendu pulak..
Sebab asyik cakap abam tak kasi aku makan kek.

Terima kasih...:)


XOXO,

Daela..

1 ulasan:

Lee berkata...

Hi Daela, how you doin'? Lama ta'jumpa.
So, you da dapat finger biru....
Lets hope the new government will do a better job...
Nice pics....
Have a nice weekend, simpan satu lagu dalam hati.
Lee.