For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Rabu, 16 Jun 2010

H.I.V Pra Perkahwinan & form nikah

 
Salam sayang u all...haiii....Sorry coz aku memang kedaung untuk menghapdet blog lately ni..Siyes...Aku malas, penat, letih, busy n x der citer yang best untuk aku update kan..walaupun beratus2 pict aku snap (kengkonon nak updates blog kan...) tapi nan ado nya..Okey-okey..since 2 week lebih lagi aku akan mendirikan rumahtangga, aku nak berkongsi cerita lah pasal bab-bab nikah kahwin ni dan segala urusan..Mana yang dah selamat kahwin tu, tahniah..yg mana-mana blom kahwin atau bakal berkahwin, meh sini aku nk citer sikit...share ilmu & pengalaman..

1stly, aku nak bagi tau korang, yang aku ni adalah anak Jati Selangor..dalam IC pon 810428-10-dotdotdot yer...So, confirm aku mmg kena apply form nikah Lelaki dari JAIS , sbb My fiance bukan lah berIC selangor, jadi kenalah Apply form mustautin..Jika dia x apply form mustautin tu, dia masih boleh apply form taraf tempat tinggal nya..Namun,aku rasa lagi dekat lg senang..coz x yah ulang alik balik kampung kan..Ok, dalam masa yang sama, we all buat HIV test...wah..very the seram sejuk nokkk...Ok, disebabkan aku ni ketegeri duduk area PJ, makanya..kena buat lah test HIV tu dekat Klinik Kerajaan Kelana Jaya.So, korang boleh pergi Klinik tu arround 2PM yer...ulang lagi sekali 2PM..sbb aku dtg 11am ok...dah kena menunggu kat sana..so...kita mkn dulu...

Lepas isi form bagai, Korang kena bayar seorang rm1 yer, tunggu giliran semua...dorang panggil nama untuk buat ujian...Sekali macam kena gigit semut la...(padahal aku sudah biasa derma darah...)lagi mau gugup masa tu kan...laju semacam jer degupan jantung aku....And the result is...Non Reactive...yey..both of us x der HIV..

So, lepas jer settle tu blk rumah isi form nikah untuk aku pulak..Lepas sign bagai, hantar kat kadi..ingatkan dah ok..rupa2 nya ada gak yg x betulnya..Patutlah Jais cadangkan submit form nikah 2 month before yer..Mmg nilah yang dorang x mahu berlaku..if any happen terjadi kan..So, balik betulkan, dah siap barulah hantar kat JAIS kat Shah Alam tingkat 4 yer kawan-kawan...Lepas siap cop bagai, kena return to kadi balik untuk pengesahan tarikh again..

Huhuhu...lepas semua settle, barulah aku & tunang dapat memfree kan kepala otak masing2..kalau x..serabut jer pasal form2 yg bagai2 ni...hahahahaha....

4 ulasan:

Mimy Hamid berkata...

yeayyy tunggu masa nak tawenn...dup dup

Liza berkata...

dah makin dekat terikhnyer yer, mesti tgh berdebar kan

misha.w berkata...

tak lama lg bole kawin. yayy! :D

daela berkata...

mimi-dup dap..dup dap..hahahaha...nebes nok..

kak liza-betul la kak, skrg ni dah rasa debar2 tau...hahhaha..

shazz-yeah..thank for the info nok..muaaaahhhh..