For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Selasa, 24 Ogos 2010

Main Masak-Masak

  
 Amik dari abang google:)

 Salam...Ramadhan u all...today Ramadhan yang ke 14.Semoga puasa, pahala & ibadah kita diterima oleh Allah S.W.T,wahhh..Tazkirah awal sangatlah baik kan, tup..tup dah nampak popia basah yang menyelerakan menjadi halwa mata korang...Korang puasa tak?Haaa....senyum senyum tu..Ok, waktu kerja aku dibulan puasa ni sangatlah best..Masuk keje 8am, balik pulak 4pm..So..laju laju balik umah nak masak..owwwhh..this week aku kena masak lauk berbuka plus bersahur ko..Sbb Amy keje pagi..Walaupun dia keje pagi blk keje adalah tetap mlm..7pm..kan dah nak mlm..:( So, tiada aktiviti ke Param dikawasan jajahan minggu ni..Kat kawasan area umah aku tu ada jual popia basah yg sedap seperti yang digembar gemburkan oleh adik aku..Bila aku balik keje plak, aku melintas jer kat kedai tu...sumpah u oll...berderet orang tengah tunggu popia basah tu..Nama owner Kak Raja..So, there call kedai tu POPIA KAK RAJA. Nak dijadikan cerita, aku pun singgah la konon konon nak merasa kesedapan Popia tu, kat kedai tu ada sistem amik nombor..Ha...dah macam kat dalam bank pulak , kena amik nombor kan..?tapi itulah kenyataannya..Aku dapat no.21 kot smlm..So ngan sabar nya aku menunggu...Sebenarnya, aku nak beli 3 ketul jer..tapi sbb dah bengang lama menunggu aku terus jer cakap nak beli 5 ketul..Cover sekali kot, coz org lain beratur panjang, dorang semua beli puluh2 ketul ok..haaa...kalau beli 3 ketul sure pakcik yang tukang gulung popia tu senyum sinis kat aku..Time berbuka, aku kan masih menunggu kepulang Amy, so aku makan seketul kurma, segelas air sirap bandung dan 2 katul popia...rasanya nikmat nya...tapi cam sedih sikit..coz sensorang..lepas berbuka, aku sidai kain....



 Belum lagi abis sidai kain, Amy dah balik..aku tgk jam baru pukul 730pm..wah..aku terus cakap..
 
me :"Awak ni merempit dengan laju ker hari ni?cepatnya sampai..?" 
Amy: "Mana ada...jalan lengang.."
me: "owh..."

Semalam Amy request nak makan masak kicap daging bersama kentang..Aku x penah masak kicap daging, sbb aku tak berapa suka daging, coz nak kena rebus lama, boleh naikkan darah tinggi, boleh buat aku pening kepala...Tapi disebabkan dia nak makan, aku pon masak..Resepi?ala..aku cincai2 jer..huhuhuhu..janji, kena taruk kentang..selain lauk ni, mak ada kirimkan aku ayam kampung  goreng  berempah & pajeri terung..fav Amy adalah pajeri terung..aku?Aku semua pon makan..
 

Ha...ni pon aku yang masak..disebabkan keterlupaan nak mengambil selepas masak, korang layan jer pict yang belum aku masak nih..Ada cendawan, ada buncis, ada sayur kacang peas , ada bebola ikan..Ha..beginilah bila dah ada tanggungjawapkan?masa muda-mudi, duduk ngan famili,balik umah tdo ok, time berbuka terus jer basuh tangan..Skrg, segalanya berubah..Aku rasa puas hati walaupun aku penat setelah bekerja & pulang kerumah , kemudian masak..

4 ulasan:

Mimy Hamid berkata...

aku skrang balik lenggang kangkung lagi...terus membuta..hehehe saja thn depan dah tak blh..nak kena masa tuk laki kannnnnn

Queen berkata...

indah kan?..heeee..semoga kekal begini selalu...

Lyn Yusoff berkata...

selamat memasak daela..
ehehhee

sue berkata...

wah2 beria2 tu ko masak... hurm sodap2 sume tuh..lg2 time pose nih