For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Selasa, 2 Oktober 2012

Meh berpantun cara hampeh.....!!!


Pisang emas dibawa berlayar 
Masak sebiji di atas peti 
Kat pasaraya tak ada hutang hutang 
Kalau nak, bayar, Cash On Delivery 

Kalau ada jarum yang patah 
Jangan di simpan di dalam peti 
Kesian betul dengan kau ni 
Jarum patah pun kau simpan dalam peti. 

Dua tiga kucing berlari 
Mana nak sama si kucing belang 
Kalau kau berani kejarlah kucing tu 
Mesti kau kena cakar sampai berbelang-belang gak.. 

Kajang Pak Malau kajang berlipat 
Kajang hamba mengkuang layu 
Kain Pak Malau, Mak Limah yang lipat 
Kain aku, si pencuri yang sapu 

Rumah Pak Mamat di tepi sawah 
Pakai langsir berwarna biru 
Ooi Pak Mat, langsir warna biru tak lawa lah 
Pakailah warna kuning ke, hijau ke, kelabu asap ke. 

Air pasang dalam surut pukul lima  
Nyonya bangun pagi siram pokok bunga 
Haloo nyonya, mau tanya sikit 
Siram pokok bunga aje, tak jual sayur ka? 

Tuai padi antara masak 
Esok jangan layu-layuan 
Kalau padi tu belumlah masak 
Janganlah tuai, taklah layu-layuan. . 

Limau purut masak di dahan 
Batang selasih condong uratnya 
Limau purut tak boleh makan 
Nanti sakit perut nak kena cari ubat. 

Pulau Pandan jauh ke tengah 
Gunung Daik bercabang tiga 
Buat apa nak ke Pulau Pandan yang jauh tu 
Pergi aje ke Kampung Pandan 

Sorong papan tarik padan 
Buah keranji dalam perahu 
Tolonglah jangan makan buah keranji tu 
Nanti badan kau orang berbau 

Hayya Cik Siti, perempuan banyak muda 
Ana banyak takut jalan tutup mata 
Memanglah takut kalau jalan tutup mata 
Sebab takut terpijak lubang Indah Water 

Encik Baba jatuh dalam parit 
Cik Aminah ketawa jerit jerit 
Sampai hati Cik Aminah ketawakan saya jerit-jerit 
Mentang-mentanglah saya jatuh dalam parit 

Buai laju laju 
Sampai pokok sena 
Woii, jangan buai laju-laju 
Nanti kang tercampak kat pokok sena 

Timang tinggi-tinggi 
Sampai cucur atap 
Cucur atap tak sedap 
Cucuk pisang, cucur udang, haaa tu sedap 
KEKEKEKKEKE.....

ini copy paste.

1 ulasan:

Wak Gelas™ berkata...

wahh rajinnye pantuuunn.. ehheeE