For More Info Click Here..

Iklan Berbayar

Isnin, 30 Mei 2011

Masak Lemak Waklu & Udang

 
Assalamualaikum..:)
Petang petang ni, akak nak ajar adik adik memasak yer..
Dah lama blog akak ni sunyi sepi dari dunia masakkan.
Bukan akak tak masak yer adik adik.
Hari hari akak masak untuk Abam.
Abam kata dia dah bosan makan kat kedai.
Akak pulak..dah jemu masak kat rumah.
Sekali sekali nak jugak makan kat luar kan..
Gambar labu masak lemak ni, akak ada updates dalam laman sesawang 
"Muka buku."
Ramai kawan kawan mintak aku updates resepi.
Ok ok..mari akak share kan resepinya.

Resepi untuk 2- tiga 4 orang punya makan:

Labu separuh (masa akak beli ni size cinonet jer)
Sedikit santan( Akak beli sebiji kelapa)
Udang 3 ringgit ( sila kopek kulit udang untuk mendapatkan feel yang best..ngeh ngeh ngeh)
2-3 ulas bawang merah kecil di mayam halus
Sedikit udang kering..lagi best kalau korang tumbuk.
Sedikit air ini untuk korang rebus labu sampai empuk tau.
garam gula & pak ajinamoto

Cara cara:
Rebus labu sampai empuk, masukkan bawang & santan.
Diingatkan..supaya tidak mengacau beria ia kerana labu mudah lembik sebab dah empukkan.
Kang ada pulak makan bubur labu bersama udang.heeeee..
Agak agak santan dah nak mendidih, masukkan udang, garam gula & ajinamoto secukup rasa.
Bila semua nya sempurna..tutup api dan hidangkan..

Lagi sedap kalau ada ikan masin goreng garing & ikan kerisi goreng.
Ada pulak sambal belacan...kena pulak dengan timun potong...aduh..tolong...
Aku susah nak berhenti tambah nasi...heeeeeee....:)

Pink & Merah Putih

 
  Assalammualaikum semua...

Adeh...penat pulak rasa hari ni kan
Lepas jogging semalam.
Walaupun auto publish, tapi risiko penat, sakit kaki..memang dah biasa tau kan..
Sebenarnya nak tayang kasung pink aku ni..
Cun tak warna nya?
Abam yang belikan.
Katanya untuk menaikan semangat berlari..
Namun...haram..Aku lebih banyak berjalan kaki secara laju dari berlari..
Maafkan isterimu Abam..badan & berat masih belum mampu menampung kelajuan seperti mu..
 Masa aku snap pict ni, Abam baru lepas selesai berlari sebanyak 3 kali pusing taman.
Aku...aku...aku..
Asyik potong jalan short cut jer la..
Nasib baik Abam tak paksa paksa..
Kalau dia paksa..aku menangis jer..
kakakakaka..

Abam tak kasi tunjuk pictnya sekarang ni..
Kalau nak tunjuk pict diakan..mesti yang dia kasi..
Kang dia delete semua katanya..dengan account sekali dia delete..
Jadi, aku ikut jer la..
Kakinya tu...mungkin dia tak kesah..

Macam Sial

AlahaiTundun Periuk !!!!!!!

Kau ! ! !
Entah caci maki apa nak kutulis disini

Kau ! ! !
Macam sial kan ?

Kau ! ! !
Jangan dicabar kesabaran hati ini

Kau ! ! !
Bangsat kan ?

Dan kau ! ! !
Aku tak tau cakap apa lagi..

Entah la ...
Pelik manusia ni kan ?
Rambut sama hitam tapi hati ...Hurmm

Sangat marahhhh.....pada Kau saat ini..

Tak nak simpan lama-lama
Aku gak jadi gila..
Aku luahkan disini..diatas kertas maya

Aku tak perlu nak caci KAU lebih-lebih
Sebab otak aku bukan seperti kau...

Asstagfirullah al-azim.....


marahkan org tak ada akal ..seperti kita pun tak punyai akal....telan dalam2,tarik dalam2 dan lepaskan aku hanya mampu melepaskan amarahku di kertas maya ini ... itu yang mampu aku buat ...dan aku berlapang dada mengutipnya dan anggap itu kesilapan aku juga..SENANGKAN
 
Copy dari my bff..